O.Scholzas jau elgiasi kaip kancleris: pribloškė vokiečius prašnekęs angliškai

Derybos dėl valdančiosios koalicijos Vokietijoje dar tik prasideda, tačiau daugiausia balsų per rinkimus gavusios Socialdemokratų partijos vedlys Olafas Scholzas jau elgiasi kaip būsimasis kancleris. Per spaudos konferenciją sulaukęs didžiausio užsienio žurnalistų dėmesio, jis prabilo angliškai, o socdemo varžovas, krikdemas Arminas Laschetas kaip tik neišgirdo nė vieno klausimo apie tarptautinius reikalus, pastebi „Politico“.
Olafas Scholzas per spaudos konferenciją
Olafas Scholzas per spaudos konferenciją / „Scanpix“/„SIPA“ nuotr.

Vokiečiai šiomis dienomis aikčioja – nors socdemai per rinkimus tik nežymiai aplenkė Krikščionių demokratų sąjungą (CDU), O.Scholzas jau matuojasi visai Europai svarbaus lyderio mundurą. Per spaudos konferenciją pirmadienį jis į kelis klausimus atsakė angliškai ir taip nustebino šalį.

Britų TV kanalo „Channel 4“ žurnalisto anglų kalba paklaustas, kaip ilgai, jo manymu, truks derybos dėl koalicijos suformavimo, ir ar Berlynas galėtų atsiųsti į Jungtinę Karalystę sunkvežimių vairuotojų, kurių ten dabar labai trūksta, O.Scholzas nė kiek nesutriko.

„Labai sunkiai dirbome, kad įtikintume britus nepalikti Europos Sąjungos“, – angliškai atsakė socialdemokratų kandidatas į kanclerius, vėliau jis pridūrė, kad mano, jog Londonui pavyks susitvarkyti su krize ir kad padėtį pagerintų didesni atlyginimai ar geresnės darbo sąlygos.

Tuomet jau neiškentė ir dar vienas britų žurnalistas, kuris pareiškė: „Kadangi kalbame angliškai, galbūt galėčiau užduoti dar vieną klausimą.“

O.Scholzas, nors ir burbtelėjo, kad vyksta „vokiška spaudos konferencija“, vis tiek atsakė į klausimą angliškai.

Galiausiai žurnalistas iš Vokietijos ironiškai pasiteiravo: „Įvairovės dėlei norėčiau užduoti klausimą vokiečių kalba.“

O.Scholzo ryžtas viešai kalbėti angliškai šiek tiek stebina, ypač turint omenyje, kaip tai neįprasta Vokietijoje.

Žurnalistas iš Vokietijos ironiškai pasiteiravo: „Įvairovės dėlei norėčiau užduoti klausimą vokiečių kalba.“

Po 2009 metų Bundestago rinkimų tuometis liberalios Laisvųjų demokratų partijos (FDP) lyderis Guido Westerwelle atsisakė atsakyti į BBC reporterio klausimą anglų kalba ir pareiškė: „Esame Vokietijoje.“

Tada, beje G.Westerwelle sulaukė kritikos – apžvalgininkai ėmė abejoti, ar tokia reakcija tinkama kandidatui į užsienio reikalų ministrus. Šias pareigas jis ėjo 2009–2011 metais.

Vokietijos žiniasklaidos reakcija į O.Scholzo sprendimą prabilti angliškai tik įrodo, kaip netikėtai jis pasielgė. Dienraštis „Taggespiegel“ antrašte apie spaudos konferenciją papuošė pirmąjį puslapį, o „Rheinische Post“ spėjo, kad O.Scholzas jau „repetuoja“ kanclerio darbą.

Imago / Scanpix nuotr./Olafas Scholzas per spaudos konferenciją
Imago / Scanpix nuotr./Olafas Scholzas per spaudos konferenciją

„Ore jau sklando kanclerio dvasia. Scholzo klausėsi daug užsienio šalių korespondentų, o tai rodo, kad žmonės kitur Europoje tiki, jog šis socialdemokratas gali po 16 metų pakeisti didžiąją Angelą Merkel.

Arminas Laschetas nesulaukė nė vieno klausimo iš užsienio žurnalistų“, – pastebėjo „Rheinische Post“.

O.Scholzas pirmadienį atvirai paskelbė, kad ketina suburti „socialinę-ekologinę-liberalią“ koaliciją – kartu su žaliaisiais ir FDP. Vokietijoje tokia koalicija taip pat turi „šviesoforo“ pavadinimą.

Pastarosios partijos, rinkimuose atitinkamai užėmusios trečiąją ir ketvirtąją vietas, kol kas tariasi tarpusavyje, o tada turėtų nuspręsti, prie kurios iš didžiųjų partijų prisijungti – ar prie socialdemokratų, ar prie CDU.

Naujausia televizijos RTL apklausa aiškiai parodė, kad vokiečiai norėtų, jog kanclerio postą užimtų O.Scholzas, o ne krikdemas A.Laschetas. Pastarąjį einant šias pareigas norėtų matyti vos 11 proc. piliečių, o O.Scholzą – net 56 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis