„Bandant pakartotinai leistis, ekipažas 220 metrų aukštyje, likus 4 kilometrams iki nusileidimo tako, priėmė sprendimą sukti antrą ratą ir nusprendė siekti aukščio, nustatydamas variklius skridimo režimu“, – paskelbė TAK.
Esą pilotai 900 metrų aukštyje pasuko lėktuvo stabilizatorių 5 laipsniais pikiruotis, bet tuo pačiu metu buvo pastumtas šturvalas. Dėl to orlaivis ėmė staigiai žemėti. Vertikali perkrova buvo -1 G. Tolesni įgulos veiksmai neleido išvengti lėktuvo susidūrimo su žeme. Susidūrimas įvyko skriejant didesniu negu 600 km/val. greičiu, lėktuvo nosiai nukrypus žemyn daugiau negu 50 laipsnių“, – priduriama pranešime.
Naujienų agentūros „Interfax“ šaltiniai taip pat tvirtino, kad pagrindinė katastrofos versija neabejotinai yra pilotų klaida. Tai išsiaiškinti padėjo „juodųjų dėžių“ įrašai.
„Realiausia versija – neatsakingi, išskirtinėse oro sąlygose standartų neatitinkantys pilotų veiksmai. Sprendžiant iš preliminarių duomenų, pilotai nesugebėjo įvertinti situacijos ir išvengti katastrofos“, – „Interfax“ teigė šaltinis.
Kovo pabaigoje „Kommersant“ skelbė, kad paskutinėmis skrydžio minutėmis tarp įgulos narių kilo didelių nesutarimų dėl to, kaip reikia elgtis sudėtingoje situacijoje.
Lėktuvą rankiniu būdu valdantis pilotas tęsė pakilimą ir tuo pat metu mėgino didinti greitį, keldamas variklių apsukas. Jo porininkas manė, kad visų pirma derėtų nuleisti lėktuvo nosį. Šaukdamas „Stok. Kur? Stovėti! Stovėti!“ jis mėgino sustabdyti kilimą, stumdamas šturvalą nuo savęs.
Kaip rodo juodųjų dėžių įrašai, tuo metu į lėktuvo borto kompiuterį ėmė sklisti abiem šturvalais atliekamų prieštaringų manipuliacijų elektriniai impulsai. Ekipažas suderino savo veiksmus tik tada, kai abu pilotai pajuto neigiamas perkrovas – jausmą, kurį, pavyzdžiui, patiria krentančiame lifte esantis žmogus.
Tačiau jau buvo vėlu – nevaldomas orlaivis 325 km per valandą greičiu ir 45 laipsnių kampu smigo į žemę. Likusias kelias iki susidūrimo su žeme sekundes abu pilotai tik šaukė iš nevilties ir siaubo.
Lemtingą naktį žuvo visi lėktuvu „Boeing 737-800“ iš Dubajaus į Rostovoą prie Dono skridę žmonės – 55 keleiviai ir septyni ekipažo nariai. Iš viso – 62 žmonės.