Panašu, kad pardavėjams nerūpi juodoji šio verslo pusė – neretai pabėgėlių kelionės baigiasi tragiškai, nes jomis gabenama daugiau žmonių, nei galima pagal techninius duomenis.
Kaip rašoma leidinyje, valčių pardavimo versle dalyvavo net ir Prancūzijos garbės konsulė, kuri pripučiamas valtis ir gelbėjimosi liemenes pardavinėjo didžiulėje parduotuvėje „Alize“.
Skandalas kilo po to, kai „TV France 2“ žurnalistai slapta kamera nufilmavo pokalbį su ja. „Jeigu jie nenusipirktų valčių čia, jie tai padarytų kitoje vietoje“, – sakė moteris. Ji taip pat sakė, kad nelegaliam žmonių pervežimo verslui padeda visi – nuo mero iki uosto vadovybės. Nors garbės konsulo pareigos nėra apmokamos ir gali būti suderinamos su kitais darbais, Prancūzijos užsienio reikalų ministerija po kilusio skandalo nusprendė nutraukti sutartį su šia moterimi.
Iš pardavėjų tokios valtys perkamos po 977 dolerius.
Pardavėjai pasakoja, kad populiariausia yra 3,3 metrų ilgio valtis „Freesun Ry-Bd“. Nors ja gali plaukti keturi žmonės, dažnai tokiomis valtimis gabenama net iki trijų pabėgėlių šeimų. Iš pardavėjų tokios valtys perkamos po 977 dolerius, nors internetu iš Turkijos pardavėjų jas galima įsigyti už 692 ar 770 dolerių. Verslininkai paprastai linkę užmerkti akis į tai, kas vyksta, sakydami, kad jie tik užsiima verslu, o kam naudojamos valtys, ne jų reikalas.
Pabėgėliai tapo puikiu verslu juodojoje rinkoje ir kitose šalyse. Tarkime, Budapešte už vieno pabėgėlio pervežimą į Vokietiją prašoma 800 eurų. Netgi Katanijos taksistai privertė pabėgėlius mokėti dvigubą kainą.