Saugumo pajėgos jau kelerius metus kovoja su Beludžistano kovotojų, reikalaujančių didesnės provincijos turtų dalies, sukilimu ir Pakistano Talibano (TTP) išpuoliais.
„Sprogdintojas mirtininkas važiavo motociklu ir atakavo sunkvežimį iš galo“, – naujienų agentūrai AFP sakė policijos aukšto rango pareigūnas Abdul Hai Aamiras.
Incidentas įvyko pagrindiniame Kačio rajono mieste Dadare, už maždaug 120 km į pietryčius nuo Kvetos Beludžistane.
Po įvykio darytose nuotraukose matyti, kad policijos sunkvežimis apvirtęs ant kelio, jo langai išdaužyti.
Kačio rajono policijos viršininkas Mehmoodas Notezai AFP sakė, kad policininkai važiavo namo iš savaitę trukusios galvijų parodos, kur rūpinosi saugumu.
Kol kas niekas neprisiėmė atsakomybės už išpuolį.
„Terorizmas Beludžistane yra piktavališko plano, kuriuo siekiama destabilizuoti šalį, dalis“, – sakoma ministro pirmininko Shehbazo Sharifo pareiškime, kurį išplatino jo biuras.
Šalis susiduria su politinėmis, ekonominėmis ir aplinkosaugos krizėmis, taip pat blogėjančia saugumo padėtimi.
Daugėja išpuolių
Po to, kai 2021 metų rugpjūtį Afganistano Talibanas perėmė Kabulo kontrolę, Pakistane padaugėjo išpuolių, o tai padrąsino pasienyje veikiančias kovotojų grupuotes, kurios vis dažniau taikosi į saugumo pajėgas.
Praėjusį mėnesį TTP mirtininkų būriui įsiveržus į policijos objektą Karačio uostamiestyje žuvo penki žmonės.
Tai įvyko praėjus vos kelioms savaitėms po sprogimo policijos mečetėje Šiaurės Vakarų Pešavaro mieste, per kurį žuvo daugiau kaip 80 pareigūnų. Atsakomybę už išpuolį prisiėmė kartais su TTP siejama grupuotė.
„Nepaisant skirtingų ideologinių, etninių ir politinių pažiūrų, (kovotojų grupuotės) turi vieną tikslą – smogti saugumo pajėgoms ir sukelti baimės ir netikrumo jausmą Pakistane“, – sakė Islamabado tyrimų ir saugumo studijų centro analitikas Imtiazas Gulas.
Beludžistanas, kuris ribojasi su Afganistanu ir Iranu, yra didžiausia, mažiausiai gyventojų turinti ir skurdžiausia Pakistano provincija.
Ji turi gausių gamtos išteklių, tačiau vietiniai gyventojai jau seniai piktinasi, teigdami, kad negauna teisingos jos turtų dalies.
Įtampą dar labiau pakurstė Kinijos investicijų srautas pagal Pekino iniciatyvą „Viena juosta, vienas kelias“ (angl. Belt and Road Initiative, BRI), kuris, vietos gyventojų teigimu, jų nepasiekė.
Kinija investuoja į šį regioną pagal 54 mlrd. dolerių (apie 51 mlrd. eurų) vertės Kinijos ir Pakistano ekonominio koridoriaus projektą, kuriuo siekiama atnaujinti infrastruktūrą, elektros ir transporto jungtis tarp jos tolimuosiuose vakaruose esančio Sindziango regiono ir Pakistano Gvadaro uosto.