Muziejaus lankytojai buvo įnikę į parodą „Spindesys ir skurdas: prostitucijos vaizdiniai 1850–1910 metais“, kai Liuksemburgo menininkė Deborah de Robertis nusirengė ir išsitiesė Olimpijos poza.
D.De Robertis „turėjo portatyvinę kamerą filmuoti publikos reakciją. Tai meninis perfomansas“, sakė jos advokatas Tewfikas Bouzenoune'as.
Tai jau nebe pirmas kartas, kai dėl E.Manet drobės kyla skandalas: nuogos moters, smeigte įsmeigusios žvilgsnį į žiūrovą, aktas sukėlė tikrą šoką, kai pirmą kartą 1865 metais buvo parodytas viešumoje.
Skandalingiausia buvo tai, kad jis vaizdavo prostitutę, realią moterį, o ne svajingą nimfą ar kokią mitologinę figūrą, kokių nestokojo tuometė akademinė dailė. Tačiau D.De Robertis apsinuoginimas pasirodė pernelyg realus net dabartinio „Musee d'Orsay“ skoniui.
„Prie paveikslo būriavosi daug žmonių. Apsaugininkai sureagavo tinkamai, jis uždarė salę ir paprašė ją apsirengti, – sakė AFP muziejaus atstovė spaudai. – Jai atsisakius, buvo iškviesta policija, ir moetrį išvedė.“
„Prie paveikslo būriavosi daug žmonių. Apsaugininkai sureagavo tinkamai, jis uždarė salę ir paprašė ją apsirengti, – sakė AFP muziejaus atstovė spaudai. – Jai atsisakius, buvo iškviesta policija, ir moterį išvedė.“
Muziejus pateikė ieškinį dėl nepadoraus apsinuoginimo. D.De Robertis liko areštinėje, o jos byla buvo perduota Paryžiaus prokurorui, kuris pirmadienį turi priimti sprendimą dėl šio kazuso.
Tai nebe pirmas kartas, kai ši menininkė avangardistė sukelia skandalą Prancūzijoje sostinėje įsikūrusiame „Musee d'Orsay“, garsėjančiame savo impresionistų ir postimpresionistų kolekcija.
2014 metų gegužę ji pritūpė priešais Gustave'o Courbet drobę „Pasaulio kilmė“ ir praskėtusi kojas demonstravo paveiksle vaizduojamas moters genitalijas.