2014 09 09 /12:49

Paskelbtos olandų tyrėjų išvados dėl numušto Malaizijos lainerio

Nyderlandų aviacijos katastrofų tyrėjai paskelbė preliminarią ataskaitą apie „Malaysia Airlines“ reiso MH17 lėktuvo katastrofą Rytų Ukrainoje, per kurią žuvo visi 298 keleiviai ir įgulos nariai. Pagrindinė tyrėjų išvada – dėl aviakatastrofos kaltas ne techninis gedimas, o išorinės priežastys.
Numušto „Malaysia Airlines“ lėktuvo nuolaužos Donecke, Ukrainoje.
Numušto „Malaysia Airlines“ lėktuvo nuolaužos Donecke, Ukrainoje. / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Dėl aviakatastrofos taip pat nebuvo kalti ir įgulos nariai. Lėktuvo fiuzeliažo apgadinimas leidžia daryti išvadą, kad, tikėtina, į lainerį pataikė didelis galingą smogiamąją galią turintis objektas iš išorės ir dėl to lėktuvo korpusas skilo.

Tuo pat metu virš teroristų kontroliuojamos teritorijos skrido dar trys keleiviniai lėktuvai, tačiau įvykio metu kitas artimiausias orlaivis buvo už 30 km

Teigiama, kad lėktuvas skilo į dalis skrydžio metu. Pakilęs iš Amsterdamo oro uosto laineris buvo techniškai tvarkingas.

Ataskaitoje rašoma, kad tuo pat metu virš teroristų kontroliuojamos teritorijos skrido dar trys keleiviniai lėktuvai, tačiau įvykio metu kitas artimiausias orlaivis buvo už 30 km. 

Tyrėjai pabrėžė, kad būtina atlikti daugiau tyrimų, kad būtų nustatyta konkreti numušimą sukėlusį priežastis ir kaip konkrečiai lėktuvas skilo. Ekspertai mano, kad daugiau detalių paaiškės tęsiant tyrimą.

Visą tekstą anglų kalba skaitykite čia

Liudininkai matė, kaip Rusijos kareiviai atgabeno „Buk“

Oro bendrovės „Malaysia Airlines“ „Boeing 777“ liepos 17 dieną buvo numuštas virš Rytų Ukrainos, pakeliui iš Amsterdamo į Kvala Lumpūrą. Tarp aukų yra 193 Olandijos piliečiai.

Vakarų šalys kaltina Rusijos remiamus teroristus, jog jie numušė MH17 lainerį Maskvos parūpinta raketa „žemė-oras“.

Pirmadienį BBC paskelbtame straipsnyje teigiama, kad liudininkai matė, kaip likus kelioms valandoms iki katastrofos rusų kariai atgabeno „Buk“ sistemą.

Nyderlandų tyrėjai grįžo į Hagą iš Ukrainos rugpjūčio pradžioje, taip ir nesugebėję aplankyti katastrofos vietos Donecko srityje dėl pablogėjusios saugumo padėties. Tačiau incidento vietą tuojau po lėktuvo sudužimo aplankė Ukrainos aviacijos katastrofų ekspertai, dabar priklausantys OVV komandai, kuri rėmėsi jų pateikta informacija.

OVV atstovė Sara Vernooij sakė: „Tikrai įmanoma daryti prasmingas išvadas ir nebuvus katastrofos vietoje“. Tačiau OVV pabrėžė, kad ataskaitoje kaltieji nebus nurodyti. „Mes tiriame nelaimės priežastį, o ne tai, kas yra atsakingas“, – sakė S.Vernooij.

Tyrėjai pateikė išvadas, padarytas remiantis informacija iš lėktuvo juodųjų dėžių, nuotraukomis ir filmuota medžiaga iš katastrofos vietos, taip pat – Ukrainos skrydžių kontrolierių pateikta informacija.

Lėktuvo juodosios dėžės buvo išsiųstos į Aviacijos avarijų tyrimo padalinį, įsikūrusį Didžiosios Britanijos mieste Farnbore.

OVV nurodė, kad „preliminarioje ataskaitoje pateikta faktinė informacija, pagrįsta šaltiniais, prieinamas OVV.“ Galutinės ataskaitos nesitikima iki 2015 metų vidurio, pridūrė OVV.

Netrukus po katastrofos teismo medicinos ekspertai nuvyko į lėktuvo sudužimo vietą paimti palaikų ir jų dalių, bet palaikų paieškos rugpjūčio pradžioje taip pat buvo nutrauktos dėl tose apylinkėse vykusių įnirtingų susirėmimų.

Kol kas yra identifikuotos 193 aukos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų