Tyrimą vykdantys teisėsaugos pareigūnai šeštadienio naktį CNN taip pat patvirtino, kad vyro vardas – Richardas Russellas.
„Broadcastify“ puslapyje paskelbtuose garso įrašuose galima girdėti, kad vyras mėtėsi: kartais prašė pagalbos pilotuojant lėktuvą, o kartais aiškino, kad jam jos nereikia. Tuo tarpu skrydžių kontrolės centras stengėsi jį įtikinti, kad nutupdytų lėktuvą. Tačiau galiausiai 76 vietų keleivinis lėktuvas sudužo saloje maždaug už 40 km nuo oro uosto.
Pokalbių metu vyriškis atsiprašinėjo už sukeltus nemalonumus ir stebėjosi, kad degalų lygis lėktuve taip sparčiai mažėja. CNN paskelbė įdomiausias pokalbių ištraukas.
„Nesuprantu, ką tai reiškia“
Vos užmezgus ryšį, skrydžių valdymo pareigūnas bandė R.Russellui suteikti instrukcijas, ką daryti.
„Visa tai man yra paukščių kalba. Aš nesuprantu, ką visa tai reiškia. Aš nemokėčiau to padaryti. Aš skrendu su autopilotu“, – atsakė R.Russellas.
Stengėsi nesukelti problemų
Po to R.Russellas ėmė garsiai svarstyti, ar skrydžių valdymo pareigūnas bando jį nukreipti link „naikintuvų“.
Pareigūnas: Ne, aš nebandau tavęs nukreipti link jokių naikintuvų. Tiesą sakant, aš stengiuosi pasiekti, kad tu būtum kuo toliau nuo lėktuvų, kurie leisis Sietlo oro uoste.
R.Russelas: A, gerai, gerai, aš tikrai nenoriu tam trukdyti. Aš džiaugiuosi, kad jūs... nebandote sugadinti visiems kitiems dienos dėl to, ką aš padariau.
Kiek degalų?
R.Russelas tuomet ėmė rūpintis degalų kiekiu lėktuve.
R.Russellas: Liko tik 2100. O kai pradėjau, buvo gal 30 tūkstančių.
Pareigūnas: Sakai, kad liko tik 2100 svarų degalų?
R.Russellas: Taip, aš nežinau, koks... degalų kiekis yra sudeginamas kylant, bet taip, degalai dega gerokai greičiau negu tikėjausi.
Nerimas dėl karinės bazės
Skrydžių valdymo pareigūnas keletą kartų bandė įtikinti R.Russelą, kad šis nusileistų Makchord Filde – netoli esančioje JAV oro pajėgų bazėje.
R.Russellas: Žmogau, tie vaikinai mane supakuotų, jei pabandyčiau ten leistis. Taip pat aš galėčiau ten ką nors sugadinti. Nenorėčiau to padaryti. Ir jie tikriausiai turi priešlėktuvinius ginklus!
Pareigūnas: Ne, jie neturi tokių dalykų. Mes tik ieškome vietos, kur tu galėtum saugiai nusileisti.
R.Russellas: Taip, bet aš dar nepasiruošęs leistis. Po velnių, man reikia nustoti žiūrėti į degalų lygį, nes jis sparčiai mažėja!
Svarstė apie kalėjimą
Skrydžių valdymo pareigūnui toliau stengiantis jam suteikti instrukcijas, R.Russellas ėmė svarstyti apie tai, kiek laiko praleistų kalėjime.
Pareigūnas: Ar galėtum pradėti sukti į kairę? Kad pradėtum skristi į pietryčius, prašau?
R.Russellas: Tikriausiai už tai visam gyvenimui pasodina į kalėjimą? Tikėčiausi, kad taip yra, tokiam vaikinui kaip aš.
Pareigūnas: Na... Mes dabar apie tai negalvosime ir tuo nesirūpinsime. Bet ar galėtum pradėti sukti į kairę, prašau?
„Aš žaidžiau nemažai kompiuterinių žaidimų“
Skrydžių valdymo pareigūnas prie radijo ryšio prijungia pilotą ir bando jam nupasakoti situaciją.
Pareigūnas: Panašu, kad tai oro uosto darbuotojas iš „Horizon“. Ir, na, dabar jis tiesiog skrenda, ir jam reikia trupučio pagalbos valdant lėktuvą.
R.Russellas: Ne, man nereikia tiek jau daug pagalbos. Aš esu žaidęs nemažai kompiuterinių žaidimų.
Skundėsi galvos svaigimu
Netrukus po to, R.Russellas ėmė skųstis galvos svaigimu.
B.Russellas: Noriu išsiaiškinti, kaip pakeisti šios kabinos aukštį, turiu omenyje, aš žinau, kur yra valdymo dėžutė. Aš norėčiau, na, pakeisti slėgį ar panašiai, kad man nesvaigtų galva.
Pareigūnas: Koks skrydžio aukštis?
Į šį klausimą R.Russellas iš karto neatsako. Po kokios minutės, turbūt atsakydamas į klausimą apie autopilotą, kurio garso įraše nesigirdi, R.Russellas kalba vėl.
R.Russellas: Taip, aš nežinau nieko apie autopilotą. Aš, galima sakyti, valdau lėktuvą rankomis dabar.
Nenorėjo niekam pakenkti
Netrukus įraše girdisi, kaip R.Russellas sako nenorintis niekam pakenkti.
R.Russellas: Velnias... žmonių gyvybėms kilo pavojus.
Pareigūnas: Klausyk... nesakyk tokių dalykų.
R.Russellas: Ne, juk sakiau. Aš nenoriu niekam pakenkti. Aš tik noriu, kad tu šnibždėtum man malonius, nieko nereiškiančius dalykus.
Bandė priversti nusileisti
Kaip jau minėta, skrydžių valdymo pareigūnai prie pokalbio prijungė pilotą, kuris turėjo padėti R.Russellui. Atrodo, kad pilotas bandė jį išmokyti naudotis autopilotu, o vėliau pareigūnas vėl jį bandė įtikinti nusileisti Makchord Fildo bazėje.
Pareigūnas: Jei nori nusileisti, turbūt geriausia leistis ant to tako priekyje ir į kairę nuo tavęs. Tai Makchord Fildas. Jei nori pabandyti, tai turėtų būti geriausias šansas. Pasiruoštume ir pažiūrėtume, ar pavyks. Arba, kaip siūlė ir pilotas, kita galimybė būtų leistis į vandenį virš Padžet Saundo.
R.Russellas: Velnias. Ar jau kalbėjotės su Makchordu? Nes aš nemanau, kad džiaugiuosi, jog jūs sakot, kad galiu ten leistis, nes aš galiu ką nors sugadinti.
Pareigūnas: ... Aš jau su jais kalbėjau. Mes norime pasiekti, kad tu nesusižeistum ir niekas nesusižeistų. Taigi, kaip ir sakiau, jei nori pabandyti nusileisti, tai turbūt geriausia vieta.
Kalbėjo apie kalnus
R.Russellas kreipėsi į pilotą, kuris jam bandė padėti.
R.Russellas: Noriu žinoti, koks oras yra virš Olimpiko (kalnynas netoli Sietlo).
Pilotas: Jei matai Olimpiką, oras geras. Aš galiu matyti Olimpiką pro savo langą, ir atrodo, kad oras geras.
R.Russellas: Puiku. Nes aš pajutau... Jausmas kaip oro duobių, netoli Rainjė kalno. Bet debesų beveik nebuvo.
Pilotas: Tai tik vėjas, kuris pučia virš visų... paviršių ten.
Pareigūnas: Jei galėtum, galbūt pradėti sukti į kairę, pradėti apsisukti, nes jei priskrisi per arti Olimpiko, tu nebegalėsi mūsų girdėti.
„Palūžęs žmogus“
Netrukus R.Russellas atsiprašo ir sako, kad jis yra „palūžęs žmogus“, kuriam „atsisuko keli varžteliai“.
R.Russellas: Yra daug žmonių, kuriems aš rūpiu, ir jie labai nusivils sužinoję, kad aš tai padariau. Aš noriu atsiprašyti kiekvieno iš jų. Aš tik palūžęs žmogus, atsisuko keli varžteliai, matyt. Niekada to nesupratau, iki dabar.
R.Russellas: Žmogau, ar esi buvęs Olimpike? Tie kalnai įspūdingi! Oho.
Pareigūnas: Taip, buvau ten. Ten visada smagu pakeliauti.
R.Russellas sako kažką, kas įraše girdisi prastai.
Pareigūnas: Taip, tikiu. Aš nesu daug laipiojęs po kalnus. Tačiau jei galėtum, jei galėtum pradėti sukti į kairę ir apsisukti. Aš žinau, kad tau matosi geras vaizdas, bet jei nuskrisi per toli į tą pusę, aš nebegalėsiu tavęs girdėti.
Norėjo padaryti triuką ore
R.Russellas pakeičia pokalbio temą.
R.Russellas: Gerai. Ei, pilote. Ar šitas lėktuvas gali apsiversti ore?
R.Russellas: ... Aš nutupdysiu lėktuvą. Saugiai. Aš manau, kad pabandysiu skristi „šonu“, ir jei man pavyks, aš tiesiog leisiuosi ir nutarsiu, kad kelionė baigta.
Pareigūnas: Na... kol to dar nepadarei, pagalvokime. Kitas pilotas prisijungs po minutės ar dviejų... Ir mes tau patarsime, ką daryti toliau.
Po šešių minučių pareigūnas paklausia R.Russello, kiek degalų jam liko.
R.Russellas: Žmogau, nepakankamai. Nepakankamai, kad užtektų. Gal 760 svarų.
Jis vėl pradeda kalbėti apie triukus.
R.Russellas: Aš tik truputį paskrisiu šonu.
Pareigūnas: Tam nėra jokio reikalo. Jei tik galėtum sukti į dešinę... Ir tada aš tau pasakysiu, kada baigti sukti, ir nuo tada galėsi skristi tiesiai.
Praeina dar dvi minutės.
R.Russellas: Man atrodo, kad man reikėtų būti, kaip jums atrodo, turbūt bent jau kokių 5000 pėdų aukštyje, kad pavyktų šis triukas?
(Netrukus pokalbis pasisuka apie triuką, kurį padarė R.Russellas. Iš žemės liudininko nufilmuotas vaizdo įrašas parodo, kad lėktuvas vienu metu atlieka kilpą, apsiverčia, o tada vėl pradeda skristi normaliai, vos keliolika pėdų virš vandens).
Pilotas: Sveikinu. Tau pavyko. Dabar nusileiskime saugiai, ir nesužeiskime nieko ant žemės.
R.Russellas: Aaaa... taip. Velnias. Aš nežinau, žmogau! Aš nežinau! Aš nenoriu. Aš kaip ir tikėjausi, kad tai bus viskas. Žinai?
Po minutės R.Russellas skundžiasi variklio bėdomis.
R.Russellas: Jau neilgai. Man atrodo, kad vienas variklis išsijungė, ar panašiai.
Pareigūnas: Na gerai... Jei gali, laikyk lėktuvą virš vandens, gal laikyk lėktuvą skrendantį ramiai ir žemai.
Tuo pokalbio stenograma ir baigiasi. Netrukus orlaivis sudužo tankiame miške retai apgyvendintoje Ketrono saloje šiaurės vakarinėje Vašingtono valstijoje. Richardas Russellas per katastrofą žuvo.