Pasak pareigūnų, 80 tūkst. tonų keliamosios galios plaukiojantis dokas PD-50 neplanuotai nugrimzdo, kai iš jo buvo išplukdomas lėktuvnešis.
Laivų remonto įmonės „Zviozdočka“ atstovas sakė naujienų agentūrai „Interfax“, kad incidentas „įvyko atliekant planinę doko operaciją; dokas neplanuotai paniro“. Kaip rodo pirminiai duomenys, avarija tikriausiai įvyko dėl elektros tiekimo sutrikimų.
Vis dėlto „Admiral Kuznecov“ sėkmingai paliko doką ir iki 6 val. vietos (5 val.Lietuvos) laiku buvo prišvartuotas numatytoje vietoje, pridūrė „Interfax“ pašnekovas.
Vienas Murmansko regiono gelbėjimo tarnybų atstovas sakė, kad incidento metu iš skęstančio doko evakavosi apie 60 žmonių.
„Pagal pirminę informaciją, 60 žmonių suspėjo (palikto doką), o penki – ne. Keturi buvo rasti, penktojo žmogaus paieškos tęsiasi“, – jis sakė „Interfax“.
Rusijos katastrofų medicinos centro Murmansko skyriaus vadovas Viktoras Rogaliovas sakė „Interfax“, per per incidentą laivų remonto įmonėje nukentėjo keturi darbuotojai. Trys jų įkrito į vandenį ir smarkiai sušalo, o kitam buvo sunkiai sužalotas pilvas, jo būklė – sunki.
Vietos žiniasklaida pranešė, kad per incidentą taip pat nuvirto du bokštiniai kranai. Vienas jų kliudė lėktuvnešį ir jį apgadino.
„Yra pramušta 4x5 metrų skylė. Pažeistas bortas aukščiau vaterlinijos“, – sakė Jungtinės laivų statybos korporacijos (OSK) vadovas Aleksejus Rachamanovas.
„Akivaizdu, kad kai ant denio krinta 70 tonų kranas, tokių apgadinimų gali atsirasti. Visus šiuos apgadinimus laikome nereikšmingais. Jie patenka į įprastą korpuso remonto praktiką“, – aiškino jis.
Tačiau A.Rachmanovas pripažino, kad specialistai abejoja, ar pavyks iškelti nuskendusį milžinišką doką.
„Tiksliai pasakyti, ar doką įmanoma iškelti, bus įmanoma tik objektą apžiūrėjus narams ir patikrinus, kokia yra įrangos būklė“, – sakė OSK vadovas.
„Gylis prie 82-osios (laivų remonto) įmonės gana didelis. Netgi nesiremiant techninėmis galimybėmis, (galima sakyti), kad ši (iškėlimo) operacija bus sudėtinga ir veikiausiai brangiai kainuos“, – pridūrė ARachmanovas.
„Admiral Kuznecov“, nuleistą į vandenį 1985 metais, pastaruoju metu buvo ištikusi virtinė techninių problemų. Prieš dvejus metus jis buvo pastebėtas leidžiantis tirštus juodus dūmus, kai plaukė per Lamanšo sąsiaurį.
Vienintelis Rusijos turimas lėktuvnešis pernai vasarį grįžo į savo bazę Severomorsko uoste po misijos Viduržemio jūroje, kur jo aviacijos grupė vykdė bombardavimus ir kitas užduotis karo apimtoje Sirijoje, remdamas Maskvos sąjungininko prezidento Basharo al Assado pajėgas. Per tą misiją jis prarado du savo lėktuvus.
Kol kas neaišku, ar dėl pastarosios avarijos reikės pratęsti „Admiral Kuznecov“ remonto terminą.
Anksčiau planuota, kad „Admiral Kuznecov“ remontas bus baigtas 2020 metų pabaigoje.
Buvęs Valstybės Dūmos gynybos komiteto pirmininkas admirolas Vladimiras Komojedovas sakė, kad po šio incidento remonto pabaigą tikriausiai teks pavėlinti.
„Manau, problema gana opi. Tokių laivų remonto pajėgumų turime nedaug, suskaičiuotus vienetus, – kariškis sakė „Interfax“.
„PD-50 – galingas dokas; tokių turime tik du. Vienas jų – Tolimuosiuose Rytuose, o kitas – čia. Manau, tai didžiulis praradimas mūsų laivų remontininkams“, – pridūrė jis.
„Tai vėl kažkoks neapsižiūrėjimas. Pasakysiu atvirai – nebūna taip, kad nepasitaikytų kokio nors aplaidumo“, – sakė V.Komojedovas.