Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2021 04 16 /10:33

„Pfizer“ vadovas: po 6–12 mėnesių tikriausiai reikalinga trečia skiepo dozė

Farmacijos bendrovės „Pfizer“ vadovas pareiškė, kad žmonėms „tikriausiai“ reikės trečios jo kompanijos skiepo nuo COVID-19 dozės praėjus 6–12 mėnesių po paskiepijimo antrąja doze.
Albertas Bourla
Albertas Bourla / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Albertas Bourla ketvirtadienį parodytame interviu taip pat sakė, jog labai tikėtina, kad nuo COVID-19 gali tekti skiepytis kiekvienais metais.

„Mums reikia išsiaiškinti, kokia bus seka ir kaip dažnai mums reikės tą daryti“, – sakė A.Bourla balandžio 1 dieną įrašytame interviu televizijai CNBC.

Pasak jo, pagal „tikėtiną scenarijų“ praėjus 6–12 mėnesių po antros dozės reikės trečiosios dozės, o tada bus revakcinuojama kiekvienais metais. Vis dėlto „visa tai dar reikia patvirtinti“, sakė jis ir pridūrė, kad „labai svarbų vaidmenį“ vaidins koronaviruso atmainos.

Mokslininkai kol kas nežino, kiek laiko skiepai apsaugo nuo COVID-19.

„Pfizer“ anksčiau šį mėnesį paskelbė tyrimo išvadas, rodančias, kad jos vakcina laikotarpiui iki šešių mėnesių po antrosios dozės daugiau kaip 91 proc. apsaugo nuo pandeminio koronaviruso, o daugiau kaip 95 proc. – nuo sunkios COVID-19.

Tačiau mokslininkai sako, kad reikia daugiau duomenų norint nustatyti, ar apsauga išlieka ir praėjus pusei metų.

JAV prezidento Joe Bideno atsako į COVID-19 komandos vadovas Davidas Kessleris ketvirtadienį kalbėdamas Kongrese įspėjo, jog amerikiečiai turėtų tikėtis, kad reikės papildomų vakcinos dozių nuo koronaviruso atmainų.

„Pfizer“ anksčiau šį mėnesį paskelbė tyrimo išvadas, rodančias, kad jos vakcina laikotarpiui iki šešių mėnesių po antrosios dozės daugiau kaip 91 proc. apsaugo nuo pandeminio koronaviruso.

„Šiuo metu visko dar nežinome, – sakė jis Atstovų Rūmų Koronaviruso krizės pakomitečiui. – Aiškinamės antikūnų atsako trukmę.“

„Manau, jog planavimo tikslams, vien planavimo tikslams, turėtume tikėtis, kad mums gali reikėti papildomo skiepijimo“, – pridūrė D.Kessleris.

A.Bourla interviu taip pat teisino savo kompanijos vakcinos kainą ir sakė, kad ji gelbsti gyvybes, o neturtingoms šalims bus pardavinėjama nesiekiant pelno.

Kylančios kainos

„Vakcinos labai brangios“, – sakė A.Bourla interviu kelioms Europos žiniasklaidos organizacijoms.

„Jos gelbsti žmonių gyvybes, sudaro sąlygas vėl atverti ekonomikas, bet mes pardavinėjame jas vieno pavalgymo kaina“, – sakė jis.

Prieš kelis mėnesius vieno Belgijos vyriausybės nario paskelbtais duomenimis, „Pfizer“ ir „Moderna“ vakcinos Europos Sąjungai yra brangiausios.

Bulgarijos premjeras Boiko Borisovas anksčiau šią savaitę sakė, kad „Pfizer“ vakcinos kaina derantis dėl pardavimo auga ir yra 19,5 euro, nors buvo 12 eurų.

Tokios kainos labai skiriasi nuo britų ir švedų farmacijos kompanijos „AstraZeneca“ vakcinos kainos. Kompanija yra pažadėjusi per pandemiją nesiekti pelno dėl šio produkto ir pardavė jo ES už mažiau nei 2 eurus dozei.

A.Bourla nepatvirtino „Pfizer“ vakcinos kainos, bet pripažino, kad išsivysčiusioms šalims, tokioms kaip ES narės ar JAV, ji parduodama brangiau.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Pfizer-BioNTech“ gaminama „Comirnaty“ vakcina nuo koronaviruso
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Pfizer-BioNTech“ gaminama „Comirnaty“ vakcina nuo koronaviruso

„Vidutinių pajamų šalyse mes ją parduodame už pusę kainos, – sakė jis. – Neturtingesnėse šalyse, taip pat ir Afrikoje, ją parduodame už savikainą.“

„Pfizer“ vakcina, kurią ši JAV kompanija sukūrė bendradarbiaudama su vokiečių firma „BioNTech“, šiuo metu yra svarbiausia vakcinavimo kampanijoms Amerikoje ir Europoje.

Vasario mėnesį farmacijos milžinė paskelbė atliekanti bandymus dėl trečios savo vakcinos dozės, siekiant geriau apsisaugoti nuo atsirandančių viruso atmainų.

A.Bourla ketvirtadienį sakė, kad kompanija kuria naują formulę, sudarysiančią sąlygas vakciną 4–6 mėnesius laikyti normalioje temperatūroje, o ne mažiausiai 70 Celsijaus laipsnių šaltyje, kaip reikia dabar.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos