Po „Aeroflot“ aviakatastrofos ekspertai baksnoja į lėktuvo trūkumus: tai – nebaigtas produktas

41 žmogaus gyvybę nusinešusios lėktuvo katastrofos Maskvoje galima buvo išvengti, jeigu būtų įsiklausyta į ekspertų vertinimus, kad orlaiviai „Suchoi Superjet 100“ (SSJ-100) yra nesaugūs. Apie tai kalbėta dar gerokai iki šio tragiško įvykio sekmadienį. Rusijos vadovai tvirtina, kad šie lėktuvai ir toliau skraidys, bent jau vietos oro linijos negalės jų atsisakyti.
Maskvos Šeremetjevo oro uoste avariniu būdu nusileido keleivinis laineris
Maskvos Šeremetjevo oro uoste avariniu būdu nusileido keleivinis laineris / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Kaip rašo wyborcza.pl, tuo metu, kai lėktuvas po avarinio nusileidimo liepsnojo pagrindiniame Rusijos Šeremetjevo oro uoste, radijo stoties „Echo Moskvy“ eteryje kalbėjo žinomas lakūnas, Rusijos didvyris Machomedas Tolbojevas, kuris teigė, kad „Superjet“ yra „XXI a. afera“, nesaugi ir netvirta konstrukcija, kuri neturėtų nieko skraidinti.

Tai tik viena iš ekspertų nuomonių, kad šie Rusijoje pagaminti orlaiviai yra nebaigti. Skandalas kilo jau tuomet, kad prieš septynerius metus per parodomąjį skrydį sudužo toks lėktuvas Indonezijoje, juo skrido ir žuvo 45 asmenys, tarp jų – vienos vietos oro linijų bendrovės vadovai. Pasipiktinimo tada neslėpė ir Rusijos atstovai, o skrydžio palydovė Jekaterina Solovjova buvo atleista iš „Aeroflot“ su „vilko“ bilietu. Ji „Twitter“ parašė, kad gailisi, jog sudužo ne jos bendrovei priklausantis orlaivis, nes gal tada įgulos nebūtų verčiamos skraidyti šiais lėktuvais.

VIDEO: Paviešintas dramatiškas vaizdas: užsiliepsnojęs „Aeroflot“ lėktuvas nusileido avariniu būdu

Tačiau „Suchoi Superjet“ skraido ir toliau. Rusijos propaganda, wyborcza.pl teigimu, juos vadina „Boeing“ ir „Airbus“ konkurentais, pirmoji atgimstančios kažkada galingos aviacijos pramonės kregždė. „Realybė tai tėra miražas, kuriuo įtikėjo Kremliaus šeimininkai, nes mašina sudėliota iš dalių ir tik 35 proc. jos konstrukcijos pagaminama pačioje Rusijoje. Kitas gamykla atsigabena iš užsienio“, – rašo Waclawas Radziwinowiczius.

Anot ekspertų, ir surinkimas vis dar nėra sklandus, todėl orlaiviai dažnai paveda. Lėktuvai, kuriuos konstruodama Rusija išleido daugiau nei 2 mlrd. dolerių, skraido labai mažai: skaičiuojama, kad Rusijos oro linijoms priklausantys tokie orlaiviai per dieną skraido ne daugiau nei 3,5 valandos (palyginti, „Boeing“ ar „Airbus“ – 9 valandas). Kitu laiku lėktuvai remontuojami, kas užtrunka, nes trūksta atsarginių dalių.

Meksikos oro linijos „Interjet“ tai sprendžia gana savotišku būdu: iš įsigytų 22 orlaivių keturis paliko ant žemės ir iš jų ima dalis, kurių prireikia kitiems lėktuvams.

„Aeroflot“ turi 50 tokių lėktuvų (iš 186 pagamintų), įsigijo juos už pusę kainos, o ir laikyti juos ant žemės apsimoka – gamintojai moka po 12 tūkst. eurų kompensaciją už neskraidymo parą. Tad neskraidyti net apsimoka labiau, nei skraidyti su keleiviais.

Oficiali sekmadienio nelaimės priežastis kol kas nepaskelbta, tačiau teigiama, kad į lėktuvą trenkė žaibas.

VIDEO: Nelaimė Maskvoje: Šeremetjevo oro uoste po avarinio nusileidimo užsidegė keleivinis lėktuvas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis