Popiežius: „melagingos naujienos“ yra blogis, žurnalistai privalo ieškoti tiesos

Popiežius Pranciškus trečiadienį blogiu pavadino „melagingas naujienas“ ir paragino žurnalistus tiesos ieškojimą laikyti savo misija.
Popiežiaus Pranciškaus vizitas Peru
Popiežiaus Pranciškaus vizitas Peru / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Per praeitą savaitę vykusį pontifiko vizitą Pietų Amerikoje žiniasklaida skelbė Pranciškų neregėtai nepalankiai nušviečiančių pranešimų.

Naujausių komentarų šia tema jis paskelbė savo metinį pareiškimą Bažnyčios minimai Pasaulinei komunikacijos dienai, kuri šiemet bus gegužės 13-oji. Popiežius savo žinią skyrė „netikroms naujienoms ir žurnalistikai už taiką“.

Pranciškus rašo, kad pirmosios melagingos naujienos minimos Biblijoje, aprašant Ievos gundymą nusiskinti obuolį iš Rojaus sodo.

„Šio įgudusio „melo tėvo“ (dezinformacija gundančios gyvatės) strategija yra būtent tariamo vaizdavimas kaip tikra, ta sukta ir pavojinga gundymo forma, kuri įšliaužia į širdį pasinaudodama apgaulingais ir masinančiais argumentais“, – sakė Pranciškus.

Šiame skubančiame informacijos amžiuje popiežius ragina bendrai įsipareigoti vėl atrasti „žurnalistikos orumą“, o reporterius – kalbėti tiesą „teisinga, o ne melo, retorinių šūkių ir sensacingų antraščių“ žurnalistika.

Pranciškus dažnai skųsdavosi dėl žurnalistų, o prieš tapdamas popiežiumi garsėjo šaltais santykiais su gimtosios Argentinos žiniasklaida.

Dar šią savaitę, kalbėdamasis su žurnalistais lėktuve, jis pripažino, kad labai nemėgsta duoti interviu ir pajuokavo: „Pažiūrėkit, kokį darbą dabar man skyrė Dievas.“

Tapęs popiežiumi Pranciškus išmoko naudotis žiniasklaida savo idėjoms skleisti, bet vis tiek dažnai skundžiasi „vienašališkais reportažais“ ir „žiniasklaidos nuodėmėmis: dezinformacija ir šmeižtu“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis