Prancūzija rengiasi įvesti baudas už neperdirbto plastiko naudojimą

Prancūzija planuoja kitąmet įvesti baudas už neperdirbto plastiko naudojimą, o tai tikriausiai padidins vartojimo prekių kainas.
Plastiko šiukšlės paplūdimyje
Plastiko šiukšlės paplūdimyje / 123RF.com nuotr.

Tai – viena iš priemonių Prancūzijai siekiant 2025 metais naudoti tik perdirbtą plastiką.

Aplinkos ministerijos valstybės sekretorius Brunas Poirsonas sako, kad artimiausiais metais bus imtasi ir daugiau priemonių kovai su klimato kaita, įskaitant depozito schemą plastikiniams buteliams.

„Nepakanka tik paskelbti karo plastikui. Mums reikia transformuoti Prancūzijos ekonomiką“, – laikraščiui „Journal du Dimanche“ sakė P. Poirsonas.

Pagal naują planą, produktai su įpakavimu iš perdirbo plastiko kainuos iki 10 proc. pigiau, tuo tarpu produktai su neperdirbo plastiko pakuotėmis – maždaug tiek pat brangiau, lyginant su dabartinėmis kainomis.

Plastiko pakuočių gamintojų federacijos atstovas Emmanuelis Guichardas atsargiai sveikino naujus valdžios ketinimus.

„Kalbant apie butelius, vartotojams įmanoma duoti galimybę pasirinkti. Bet negalime pamiršti kitokių pakuočių. Pavyzdžiui, perdirbto plastiko jogurto indeliams gaminti šiandien nėra“, – sakė E.Guichardas.

Asociacijos „Zero Waste France“ atstovas Flore Berlingenas tvirtino besitikintis, kad naujos priemonės neprives prie to, kad žalą galiausiai patirs vartotojai.

Paryžius taip pat planuoja padidinti mokesčius sąvartynuose, tuo pačiu mažindamas mokesčius, susijusius su atliekų perdirbimu.

Prancūzija yra viena iš šalių, kur gyventojai ima protestuoti prieš plastiko suvartojimą, pavyzdžiui, palikdami daugelį plastikinių pakuočių prie parduotuvių, kur kątik nusipirko prekes.

„Kai neperdirbtas plastikas taps brangesnis, tai pašalins didžiąją dalį perteklinio pakavimo“, – sakė Aplinkos ministerijos atstovas.

Šiuo metu Prancūzija perdirba apie ketvirtadalį šalyje sunaudojamo plastiko.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis