Prancūzijos civilinės aviacijos valdyba DGAC pirmadienį paragino oro bendroves prevenciškai atšaukti penktadalį skrydžių, artėjant oro susisiekimo valdymo darbuotojų streikui.
Nacionalinės avialinijos „Air France“ nurodė, kad visi tolimųjų maršrutų skrydžiai įvyks; taip pat planuojama aptarnauti daugiau negu 80 proc. trumpųjų ir vidutinio nuotolio reisų į Prancūzijos ir kitų šalių oro uostus, bet perspėjo, kad „negalima atmesti, jog bus pavėlinimų arba atšaukimų paskutinę minutę“.
Atkreipdama dėmesį, kad oro dispečeriai streikuos vienu metu su taksistais, oro bendrovė perspėjo savo keleivius, kad jie gali susidurti su „dideliais sutrikimais“, mėgindami pasiekti Charles'o de Gaulle'o ir Orli oro uostus Paryžiuje, taip pat oro uostus Tulūzoje, Marselyje ir Bordo.
Pigių skrydžių bendrovė „easyJet“ paskelbė atšaukusi 35 skrydžius – daugiausiai vietinius reisus Prancūzijoje, bet taip pat kai kuriuos skrydžius į Šveicariją, Italiją ir Ispaniją arba iš tų šalių.
Oro dispečerių profsąjungos nori, kad joms nebūtų taikoma nauja atlyginimų skaičiavimo formulė, sakydami, kad priešingu atveju nukentėtų jų perkamoji galia.
Tuo tarpu taksi vairuotojai skundžiasi kuo kitu – konkurencija su pavėžėjimo paslaugų bendrove „Uber“ ir kitais nelicencijuotais privačiais keleivių vežėjais.
„Uber“ Prancūzijoje dar kelis mėnesius teikė pigaus pavežėjimo paslaugą „UberPOP“ po to, kai 2015 metų sausį tokia jos veikla buvo uždrausta, o toks bendrovės elgesys birželį išprovokavo virtinę audringų taksistų profsąjungų protestų.
Tuo metu protestuotojai blokavo privažiavimus prie oro uostų, traukinių stočių ir svarbius kelius, padeginėjo automobilius ir užpuolė kelis „Uber“ vairuotojus bei jų keleivius.
Ši San Fransiske įsikūrusi bendrovė galiausiai uždarė „UberPOP“ liepą, kai buvo suimti du jos padalinio Prancūzijoje vadovai, kurie buvo apkaltinti „užsiėmę netinkama komercine veikla (ir) prisidėję prie neteisėto taksi paslaugų teikimo“.
Vis dėlto netgi uždraudus „UberPOP“ Paryžiaus taksistai sakė, kad jų rinka susitraukė 20–30 procentų.
Prognozuojama, kad prie streiko visoje Prancūzijoje prisidės tūkstančiai taksi vairuotojų, kurie taip pat reikalauja kompensacijų už prarastą rinkos dalį.
Dar apie 5,6 mln. viešojo sektoriaus darbuotojų buvo paraginti streikuoti, protestuojant prieš darbo rinkos reformas, pasiūlytas pernai rugsėjį ir numatančias pokyčius apmokėjimų ir kopimo karjeros laiptais sistemoje.
Kairiosios pakraipos profsąjunga FO aiškina, kad 2010 metų liepą priimtas sprendimas įšaldyti atlyginimų indeksavimą kartu su infliacija sumažino viešojo sektoriaus darbuotojų perkamąją galią aštuoniais procentais.
Antradienį keliautojai taip pat gali susidurti su kelių blokadomis, kurias grasina rengti kiti protestuotojai – ūkininkai, nepatenkinti mažėjančiomis kainomis.
Apie 200 ūkininkų Reimso regione į rytus nuo Paryžiaus pirmadienį blokavo svarbius kelius, reikšdami solidarumą su gyvulių augintojais šiaurės vakariniame Bretanės regione, kurie atnaujino protestus po savaitgalio pertraukos, blokuodami kelius traktoriais ir degindami padangas.
Ūkininkų profsąjungos reikalauja, kad prekybos tinklai ir didžiosios maisto pramonės įmonės nustatytų sąžiningas žemės ūkio produktų supirkimo kainas.
Antradienį taip pat streikuos darželių auklėtojai ir pradinių mokyklų mokytojai, reikalaujantys didesnių atlyginimų. Jų profsąjunga nurodė, kad prie streiko prisidės apie trečdalis (maždaug 100 tūkst.) šio sektoriaus darbuotojų, o Paryžiuje tikriausiai nedirbs iki 45 proc. auklėtojų ir mokytojų.