Manoma, kad dėl streiko traukiniai priemiestiniais ir regioniniais maršrutais važinės rečiau.
Po dešimties dienų Prancūzijoje prasideda Europos futbolo čempionatas, o SNCF yra vienas iš oficialių šio renginio vežėjų.
Tuo tarpu profsąjungai SNPL priklausantys „Air France“ pilotai (beveik 70 proc. visų pilotų) pirmadienį pritarė pasiūlymui dėl vadovybės planuojamo jų darbo užmokesčio sumažinimo surengti ilgalaikį streiką.
Kada bus pradėtas streikas, profsąjunga dar nenurodė, nes vis dar tęsiamos derybos su oro bendrovės vadovybe. Jeigu geležinkelininkų ir pilotų protestai vyks vienu metu, susisiekimo problemos Prancūzijoje, kuriai jau trūksta benzino, dar paūmės.
Be to, ketvirtadienį neterminuotą streiką ketino pradėti Paryžiaus metro darbuotojai. Prancūzijos skrydžių vadovai jau yra pareiškę, kad streikuoti ketina birželio 3–5 dienomis.
Prezidentas Francois Hollande‘as anksčiau yra pareiškęs, jog kovoje su profsąjungomis nusileisti neketina, praneša BBC. Jo neglumina net tai, kad jo asmeninis reitingas nusirito į rekordiškai žemą lygį.
„Laikysiuos savo pozicijos, nes esu tikras, kad šios reformos yra teisingos“, – pareiškė valstybės vadovas.
Pirmadienį šešios iš aštuonių Prancūzijos naftos perdirbimo gamyklų dėl streikų arba neveikė, arba veikė ne visu pajėgumu.
Nors streikai kelia daug nepatogumų, 46 proc. prancūzų palaiko streikuotojus.
Visuotinę protesto akciją organizavo CGT, didžiausia nacionalinė Prancūzijos profsąjunga. Protesto akciją palaikė šešios kitos profsąjungos, įskaitant „Force ouvriere“ ir „Unef“.
Tuo tarpu profsąjunga CDFT, kuri laikosi nuosaikesnės pozicijos, palaikė vyriausybės reformas.
Nors streikai kelia daug nepatogumų, 46 proc. prancūzų palaiko streikuotojus, parodė savaitraščio „Journal du Dimanche“ sekmadienį atlikta visuomenės nuomonės apklausa.
Profsąjungas piktina tai, kad darbo įstatymų reformas vyriausybė patvirtino pasitelkusi retai taikomą konstitucinį mechanizmą, dėl kurio žalia šviesa reformoms buvo uždegta be balsavimo parlamente.
Streikų dalyvių nuomone, darbo reformos, dėl kurių darbuotojų padėtis gerokai pablogės, bus naudingos tik įmonėms, kurios dar praturtės, o nedarbo lygis, balandį siekęs 9,9 proc., tebebus aukštas.
Tuo tarpu Prancūzijos vyriausybė tvirtina, kad siūlomi pakeitimai padės atgaivinti ekonomiką ir darbo rinką.
Pagal reformas 35 valandų darbo savaitė galios ir toliau. Tačiau įmonės su vietos profsąjungomis galės tartis dėl galimybių prailginti darbo savaitę arba ją sutrumpinti. Bet kuriuo atveju darbo savaitė negalės būti ilgesnė negu 46 valandos.
Įstatyme taip pat supaprastinamos darbo užmokesčio sumažinimo ir atleidimų, kuriems Prancūzijoje taikomos griežtos taisyklės, procedūros. Vyriausybė tikisi, jog tai įmones paskatins samdyti daugiau žmonių, nes jos žinos, kad kilus ekonominei krizei, juos bus lengviau atleisti.
Darbdaviai galės patys tartis su darbuotojais dėl atostogų ir kitų išeiginių. Šiuo metu šiuos klausimus griežtai kontroliuoja centrinė vyriausybė.