„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Prancūzijos krantų link juda iš nuskendusio laivo išsiliejusios naftos dėmė

Atlanto vandenyne nuskendus italų krovininiam laivui su 45 konteineriais „pavojingų medžiagų“, ketvirtadienį Prancūzijos krantų link juda išsiliejusios naftos dėmė, pranešė pareigūnai.
Naftos gavyba
Naftos gavyba/Asociatyvinė nuotr. / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 Prancūzija Nafta

10 km ilgio ir 1 km pločio naftos dėmė ateinantį savaitgalį galėtų pasiekti šalies pietvakarinio regiono krantus netoli Bordo uostamiesčio.

„Kaip rodo mūsų prognozės, fragmentai iki sekmadienio ar pirmadienio galėtų pasiekti kai kuriuos pakrantės rajonus Naujojoje Akvitanijoje", – trečiadienį sakė aplinkos ministras Francois de Rugy.

Pasak jo, prasti orai gali trukdyti valymo operacijai. Prancūzija nusiųs keturis laivus padėti kovoti su naftos dėme jūroje ir pasirengs valymo operacijai sausumoje, pridūrė ministras.

Iš Hamburgo į Maroko Kasablankos miestą plaukusiame laive „Grande America“ vėlai sekmadienį kilo gaisras.

VIDEO: Nuskendus laivui su pavojingomis medžiagomis kilo grėsmė: Prancūzijos krantų link juda naftos dėmė

Visi 27 laive buvę žmones pirmadienį naktį buvo evakuoti, bet gaisrui dar labiau įsisiautėjus „Grande America“ antradienį nuskendo maždaug už 300 km į vakarus nuo Prancūzijos La Rošelio miesto.

„Šiuo metu galimą pavojų aplinkai daugiausiai kelia 2 200 tonų gabento mazuto“, – Bretanės pakrantėje esančiame Bresto mieste žurnalistams pareiškė regiono laivybos administracijos vadovas Jeanas-Louis Lozier (Žanas Luji Lozjė).

Anot J.-L. Lozier, Italijos bendrovė „Grimaldi“, kuriai priklauso nuskendęs laivas, pranešė, kad juo buvo gabenama maždaug 2 tūkst. transporto priemonių, taip pat 365 krovininių konteinerių, „iš kurių 45-uose buvo pavojingų medžiagų“.

Manoma, kad gaisras kilo automobilių denyje, o paskui apėmė vieną konteinerį, tačiau gaisro priežastis nėra žinoma, sakė J.-L. Lozier.

„Prieš laivui nuskęstant, į jūrą įkrito maždaug 40 konteinerių, – sakė jis. – Daugumą jų buvo smarkiai apgadinusi ugnis.“

Tarp gabentų medžiagų yra šimtai tonų druskos rūgšties ir 70 t sieros rūgšties.

Šių chemikalų keliamas taršos pavojus „būtų labai lokalizuotas“, sakė J.-L. Lozier ir pridūrė, kad dauguma jų jau turėjo sudegti per gaisrą.

„Dėl atsiskiedimo vandenyne aplinkai rimtų pasekmių nebūtų sukelta“, – pabrėžė jis.

Tačiau prancūzų aplinkosaugininkų organizacija „Robin des Bois“ („Robinas Hudas“) sakė ketinanti pateikti skundą Bresto rajono teismui dėl žalos aplinkai.

„Du tūkstančiai automobilių – tai avarija jūros dugne, reiškianti šimtus tonų toksiškų medžiagų rajone, kur gyvena labai daug žuvų, planktono ir (kitų) jūros gyvūnų“, – sakė šios nevyriausybinės organizacijos atstovas Jacky Bonnemainsas. Jis pridūrė taip pat nerimaujantis dėl galimo pakrantės užteršimo.

Vietos pareigūnai pradėjo tyrimą, laivo savininkai perspėti „imtis visų būtinų priemonių ir prisidėti prie kovos su tarša“, sakė aplinkos ministras.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs