Tačiau šią katastrofą tiriantis Prancūzijos aviacijos tyrimų biuras BEA nurodė, kad „Air France“ juodosios dėžės dar nerastos. Pasak biuro atstovų, ieškotojų grupės „tikrina bet kokius garsus“, galinčius nuvesti prie šių prietaisų.
Nardymo aparatas „Nautile“ buvo pasiųstas į vandenyno dugną pirmadienį, kai Prancūzijos jūrų pajėgų laivai užfiksavo „labai silpną signalą“ už kelių šimtų kilometrų nuo Brazilijos krantų, pranešama „Le Monde“ tinklalapyje. Šiame pranešime jokie informacijos šaltiniai nebuvo nurodyti.
Prancūzijos okeanologijos institutui „Ifremer“ priklausantis nardymo aparatas „Nautile“ gali panerti į 6 kilometrų gylį. Šis aparatas buvo naudojamas tiriant keleivinio lainerio „Titanic“, nuskendusio 1912 metais Atlanto vandenyno šiaurėje, nuolaužas.
„Iki šios dienos dar nebuvo rasta jokių skrydžio duomenų įrašymo įrenginių, – sakė aviacijos tyrimų biuro BEA atstovė spaudai. – Tai ne pirmas kartas, kai kyla triukšmas. Turime į tai reaguoti. Paieškos tęsiamos.“ Juodųjų dėžių akustiniai švyturiai veiks dar apie savaitę.
„Kol kas neturiu jokio patvirtinimo, kad buvo aptikti skrydžio duomenis įrašantys įrenginiai“, – taip pat sakė Prancūzijos ginkluotųjų pajėgų atstovas spaudai kapitonas Christophe'as Prazuckas.
„Air France“ laineris „Airbus A330“, kuriuo iš Rio de Žaneirą į Paryžių skrido 228 žmonės, nukrito Atlanto vandenyne birželio 1 dieną. Šios katastrofos priežastys kol kas nenustatytos. Nelaimės vietoje rasti 50 žmonių kūnai, taip pat daugybė lėktuvo nuolaužų.
Į zoną, kurioje buvo rasta lėktuvo nuolaužų, „Nautile“ nugabeno Prancūzijos jūrų tyrimų laivas „Pourquoi Pas“. „Le Monde“ teigimu, nardymo aparatas buvo nuleistas į vandenyną iškart, kai buvo užfiksuoti juodųjų dėžių signalai.
Šios katastrofos priežastis galinčių padėti išaiškinti skrydžio duomenis ir pilotų pokalbius įrašančių įrenginių paieškose dalyvauja „Pourquoi Pas“, taip pat Prancūzijos povandeninis atomlaivis „Emeraude“ bei du laivai su velkamais hidrolokatoriais.
Juodosiose dėžėse, kurios iš tikrųjų yra ryškiai oranžinės spalvos, įrašyta informacija gali padėti tyrėjams nustatyti, kas vyko paskutinėmis skrydžio minutėmis, kai „Air France“ lėktuvas pateko į audrą ir didelės turbulencijos zoną.
Lėktuvo pilotais neperdavė jokio nelaimės signalo, tačiau laineris prieš suduždamas automatiškai pasiuntė 24 žinutes apie sistemų gedimus. Šią katastrofą tiriantys Prancūzijos ekspertai sakė, kad greičio jutikliai, vadinami Pito vamzdeliais, siuntė lėktuvo prietaisams skirtingus rodmenis.
Dėl prieštaringų greičio duomenų galėjo išsijungti lėktuvo autopilotas, o ekstremaliu atveju laineris galėjo smukti žemyn dėl per mažo greičio arba suirti dideliame aukštyje per smarkiai įsibėgėjęs.
Tačiau BEA, „Air France“ ir šiuos lainerius gaminanti kompanija „Airbus“ nurodė, jog kol kas neturima patikimų įrodymų, kad lėktuvas sudužo dėl greičio jutiklių gedimo.
Kilus „Air France“ pilotų protestams oro bendrovė skubiai baigė jau anksčiau pradėtą tolimųjų reisų lėktuvų greičio jutiklių keitimo programą. Ši katastrofa nusinešė daugiausia aukų per 75 metus gyvuojančios „Air France“ istoriją.