Vaikiško stiliaus katytė su rožiniu kaspinėliu kūrėjams japonams iki šiol krauna šimtamilijoninį pelną. Jos atvaizdas dabar puikuojasi ant visokiausių prekių visame pasaulyje – pradedant rankinėmis ir baigiant ryžių viryklėmis.
Ekspertai teigia, kad paprastas personažo, kuris, kaip teigia „Sanrio“ kompanija, sukūrusi „Hello Kitty“, yra iš tikrųjų ne katytė, o maža mergaitė iš Londono, dizainas nenustos nešti pajamų ir ateityje.
Viena JAV Kalifornijos valstijoje gyvenanti moteris sukaupė tiek daug „Hello Kitty“ prekės ženklo atributikos, kad jos vyras pastatė jai rožinę pašiūrę joms laikyti.
Jos kolekcijoje yra tūkstančiai žaislų ir kitų daiktų su „Hello Kitty“ atvaizdu, pradedant akiniais nuo saulės, foteliu ir baigiant kramtomosios gumos aparatais.
„Žinote, mano amžiaus žmonėms dažnai sakoma, kad „Hello Kitty“ skirta mažiems vaikams, bet aš iš to juokiuosi“, – sakė Helen iš Riversaido apygardos, prisipažinusi, kad jai daugiau nei 50 metų.
Helen, kuri vairuoja visureigį su „Hello Kitty“ atvaizdu ir vadovauja vietiniam gerbėjų klubui „Hello Kitty SoCal Babes“, yra apsėsta šio personažo nuo pat tada, kai jis XX amžiaus 8-e dešimtmetyje pasirodė JAV.
Didžiulė „Hello Kitty“ pliušinių žaislų kolekcija suteikia jaukumo ir šilumos, teigė ji, pasakodama, kad gali valandų valandas praleisti tarp minkštų žaislų, kurių daugelis yra reti.
Pasak moters, šie žaislai padeda sveikti jos vidiniam vaikui.
Meilumu spinduliuojanti katytė „Hello Kitty“ pirmą kartą pasirodė ant vinilinės piniginės.
Nuo to laiko ji papuošė tūkstančius oficialių ir neoficialių gaminių. „Hello Kitty“ atvaizdą galima pamatyti ant tokių garsiausių prekių ženklų gaminių kaip „Adidas“ ir „Balenciaga“.
Šis fenomenas nesiliauja: kino kompanija „Warner Bros“ ruošiasi kurti filmą, o kitais metais atogrąžų Kinijos Hainano saloje bus atidarytas naujas „Hello Kitty“ pramogų parkas.
Nuo to laiko, kai 2020-aisiais „Sanrio“ vairą iš savo senelio perėmė Tomokuni Tsuji (Tomokunis Cudžis), bendrovės akcijų kaina išaugo daugiau nei septynis kartus, o jos rinkos vertė viršijo trilijoną jenų (6,26 mlrd. eurų).
„Grynas produktas“
„Būtų kvaila ir ciniška sakyti, kad mums nereikia šių minkštų, pūkuotų, rožinių daiktų“, – naujienų agentūrai AFP sakė Christine R. Yano (Kristin R. Jano) iš Havajų universiteto.
Tiesą sakant, „atsižvelgiant į nuolatinę įtampą šiuolaikiniame gyvenime, galbūt mums jų reikia labiau nei bet kada anksčiau“, sakė knygos „Pink Globalization“ apie prekinį ženklą „Hello Kitty“ autorė Ch. R. Yano.
„Tai nėra reiškinys, kuris nyksta ar greitai išnyks“, – pridūrė ji.
Priešingai nei apie kitus japonų kūrinius, tokius kaip pokemonai arba „Drakonų kova“ (Dragon Ball), apie personažą, kurio pilnas vardas yra Kitty White (Kiti Vait), pasakojama minimaliai.
Ji turi seserį dvynę Mimmy (Mimi), vaikiną „Dear Daniel“ (Brangųjį Danielį) ir kačiuką, sako „Sanrio“. Ji mėgsta mamos keptą obuolių pyragą ir svajoja tapti pianiste arba poete.
Visa kita palikta gerbėjų vaizduotei – kaip ir „abstraktus, nuogas dizainas, kuris paprastumu ir elegancija gali patraukti daugelio žmonių dėmesį“, aiškino Ch. R. Yano.
„Aš ją vadinu grynu produktu“, – pridūrė tyrėja.
Anot kai kurių feministų, tai, kad „Hello Kitty“ neturi burnos, simbolizuoja nesavarankiškumą, tačiau „Sanrio“ pasaulinio prekės ženklo valdymo vadovė Yuko Akiyama (Juko Akijama) teigė, kad tai leidžia personažui atspindėti įvairias emocijas.
„Jei liūdna, „Hello Kitty“ jus paguos. Jei esi laimingas, „Hello Kitty“ su tavimi pasidalins laime“, – pažymėjo Y. Akiyama
Meilumo reiškinys „kawaii“
Tarp garsių „Hello Kitty“ gerbėjų yra Lady Gaga (Leidi Gaga), Nicki Minaj (Niki Minaž) ir Katy Perry (Keti Peri). Šiuo prekiniu ženklu žavisi ir karališkosios šeimos atstovai. Šiais metais su gimtadieniu ją pasveikino ir Jungtinės Karalystės (JK) karalius Charlesas III (Karolis III).
„Hello Kitty“ socialinio tinklo „TikTok“ paskyroje nurodyta, kad ji yra „ypatingai mielų dalykų generalinė direktorė“. Jos paskyroje galima rasti juokingų memų bei filmukų apie tai, kaip ji praleido dieną JAV beisbolo rungtynėse. „Hello Kitty“ paskyra turi 3,5 mln. sekėjų.
„Hello Kitty“ įkūnija reiškinį „kawaii“, kuris, išvertus iš japonų kalbos, reiškia mielumą, žavumą. „Hello Kitty“ atvaizdas taip pat vilioja į Tokiją atvykstančius turistus.
„Sanrio Puroland“ pramogų parke, į kurį verslininkė Kim Lu iš Manilos per atostogas atsivežė savo ketverių metų dukterėčią, eksponuojami 50 metų jubiliejaus proga sukurti plakatai.
„Tai tikrai yra mūsų prioritetas čia, Tokijuje“, – sakė ji.
„Tiesą sakant, mes tikrai nežinome“, kodėl „Hello Kitty“ sulaukė nenusakomos sėkmės, sakė 36-erių Kim Lu.
„Manau, kad tai „kawaii“ žavesys“, – pridūrė ji.
„Sanrio“ priklauso autorinės teisės į šimtus kitų populiarių personažų, o „Hello Kitty“ dabar sudaro 30 proc. pelno, palyginti su 75 proc. prieš dešimtmetį.
Tačiau prekinį ženklą „Hello Kitty“ vis dar mėgsta 23-jų Rio Ueno, kuri naktiniu autobusu su draugu iš šiaurinio Japonijos Niigatos regiono atvyko į parką.
„Nuo pat vaikystės mane supo „Hello Kitty“ prekės“, – sakė pūkuotu „Hello Kitty“ megztiniu vilkinti R. Ueno, nešina „Hello Kitty“ rankine ir žaislu.
„Ji man visada buvo artima ir noriu, kad taip ir liktų“, – pridūrė ji.