Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 10 29 /10:21

Prie Indonezijos krantų nukrito laineris su 189 žmonėmis: veikiausiai išgyvenusiųjų nėra

Oro bendrovės „Lion Air“ laineris „Boeing 737“, kuriame buvo 189 žmonės, pirmadienį sudužo jūroje tuojau po pakilimo iš Džakartos oro uosto, pranešė Indonezijos aviacijos tarnybos. BBC citavo tarnybų pranešimus, kad lėktuvas nukrito prie Javos salos vakarinės pakrantės. Vėliau šalies Paieškų ir gelbėjimo agentūra vėliau pranešė, kad tikriausiai visi 189 keleiviai ir įgulos nariai žuvo.
„Lion Air“ lėktuvas
„Lion Air“ lėktuvas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Suprasti akimirksniu

  • Bendrovės „Lion Air“ reiso JT-610 laineris nukrito prie Javos salos vakarinės pakrantės
  • Pasak pareigūnų, veikiausiai žuvo visi lėktuve buvę 189 žmonės, įskaitant įgulos narius
  • „Boeing 737 Max 8“ laineris dingo iš radarų ekranų apie 6 val. 30 min. vietos (2 val. 30 min. Lietuvos) laiku, praėjus 13 minučių po pakilimo
  • Šio modelio lėktuvą „Lion Air“ įsigijo rugpjūtį
  • Paieškų operacijoje dalyvaujantys laivai pranešė radę įvairių nuolaužų
  • Paieškų operacijos atstovo teigimu, laineris nukrito į vandenį, kur gylis yra apie 30–40 metrų

„Mano prognozė – kad niekas neliko gyvas, nes mūsų rastos aukos, jų kūnai, nebebuvo vientisi. Taigi, tikėtina, kad žuvo 189 žmonės“, – žurnalistams sakė agentūros operacijų direktorius Bambangas Suryo Aji.

Tačiau jis pridūrė, kad kol kas nenustatyta tiksli vieta, kur nugrimzdo į vakarus Javos salos nukritusio lainerio nuolaužų didžioji dalis.

Reiso JT-610 laineris, turėjęs skristi iš Indonezijos sostinės į Pankalpinango miestą Bankos saloje, dingo iš radarų ekranų apie 6 val. 30 min. vietos (2 val. 30 min. Lietuvos) laiku, praėjus 13 minučių po pakilimo.

Tuojau po to tarnybos pradėjo paieškas. Kol kas per operaciją gyvųjų nerasta, tačiau, tikimasi, kad bus išgyvenusių šią katastrofą.

VIDEO: Indonezijoje nukrito laineris su 189 žmonėmis – iš radarų ekranų dingo 13 min. po pakilimo

Prašė leidimo grįžti

Indonezijos nacionalinis transporto saugumo komitetas (NTSK) nurodė, kad orlaiviu skrido 178 suaugę keleiviai, vienas vaikas ir du kūdikiai, taip pat du pilotai ir šeši skrydžio palydovai. Anksčiau buvo skelbta, kad lėktuve buvo 188 žmonės.

Prieš galutinai dingdamas iš radaro lėktuvas buvo paprašęs leisti grįžti į bazę.

Paieškų ir gelbėjimo agentūros atstovas Yusufas Latifas naujienų agentūrai AFP sakė: „Lėktuvas nukrito į vandenį, kur gylis yra apie 30–40 metrų.“

Paieškų operacijoje dalyvaujantys laivai pranešė radę įvairių nuolaužų.

Viename vaizdo įraše, veikiausiai nufilmuotame sudužimo vietoje, matyti paviršiuje pasklidusi degalų dėmė.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Laineriu skrido 188 žmonės
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Laineriu skrido 188 žmonės

Lėktuvas beveik naujas

Skrydžių stebėjimo tinklalapis „Flightradar24“ nurodė, kad sudužęs „Lion Air“ laineris buvo naujutėlaitis, naudotas tik porą mėnesių.

Kaip rašo BBC, aviakatastrofą patyrė „Boeing 737 Max 8“ modelio lėktuvas. Šio modelio lėktuvai kelionėms pradėti naudoti nuo 2016 metų. Teigiama, kad bendrovė šį lėktuvą įsigijo šių metų rugpjūtį.

Iš viso šiuo laineriu gali skristi iki 210 keleivių.

„Lion Air“ valdybos pirmininkas Edwardas Siraitas nurodė, kad įmonės laineris „Boeing 737“ per ankstesnį skrydį buvo pranešęs apie gedimą, bet šis buvo pašalintas. Pasak E.Siraito, ankstesnis gedimas buvo pašalintas atlikus procedūrą pagal gamintojo rekomendacijas. Išsamesnių duomenų jis nepateikė, bet pridūrė, kad į šį gedimą bus atsižvelgta tiriant lainerio katastrofą.

Lėktuvo gamintoja „Boeing“ pareiškė esanti „giliai nuliūdinta“ šios nelaimės ir pasiūlė savo pagalbą atliekant tyrimą.

BBC kalbintas aviacijos ekspertas Gerry Soejatmanas sakė, kad šio modelio lėktuvai turėjo problemų nuo pat jų pristatymo aviacijos rinkai.

Pranešama, kad lainerį pilotavęs pilotas buvo patyręs – jo pilotavimo patirtis siekia 6 tūkst. valandų.

Avarijų patyrė ir anksčiau

Pigių skrydžių bendrovė „Lion Air“ irgi yra susijusi su keletu incidentų.

Pernai vienas jos „Boeing“ susidūrė su bendrovės „Wings Air“ lėktuvu, nusileidęs Kualanamu oro uoste Sumatros saloje, bet žmonės per šį įvykį nenukentėjo.

VIDEO: Katastrofa Indonezijoje: nukritusio lainerio su 189 žmonėmis nelaimės vietoje rastos nuolaužos ir asmeniniai daiktai

2016-ųjų gegužę du „Lion Air“ lėktuvai susidūrė Džakartos Soekarno-Hattos oro uoste, o mėnesiu anksčiau vienas bendrovės „Batik Air“, priklausančios „Lion“ grupei, lėktuvas kliudė kompanijos „TransNusa“ lėktuvą.

2013 metais vienas „Lion Air“, valdomas nepatyrusio piloto, nulėkė nuo oro uosto Balyje tako, įkrito į jūrą ir perlūžo pusiau. Per šią avariją keli žmonės buvo sužeisti, bet niekas nežuvo.

Prasta saugumo padėtis

Indonezija, turinti tūkstančius salų, yra labai priklausoma nuo oro transporto, bet jos civilinės aviacijos saugumo padėtis vertinama prastai. Per kelerius pastaruosius metus šalyje įvyko keletas žmonių gyvybių nusinešusių katastrofų.

Rugpjūtį vienam lengvajam lėktuvui sudužus kalnuotoje rytų Indonezijoje žuvo aštuoni žmonės ir liko gyvas tik vienas 12-metis.

2015 metų rugpjūtį vienam Indonezijos oro bendrovės „Trigana“ keleiviniam lėktuvui per audrą sudužus Papua žuvo visi 54 juo skridę žmonės.

2014 metais nukritus „AirAsia“ lėktuvui buvo prarastos 162 žmonių gyvybės.

Pastarąją avariją, ištikusią iš Surabajos į Singapūrą skridusį lainerį, tyrę Indonezijos aviacijos ekspertai savo galutinėje ataskaitoje rašė, kad pagrindinės katastrofos priežastys buvo vienas dažnai gendantis vairo valdymo komponentas, prasta orlaivio techninė priežiūra ir netinkama pilotų reakcija.

Indonezijos oro susisiekimo sektorius klesti – per pastarąjį dešimtmetį vidaus reisų keleivių reikšmingai padaugėjo. Vis dėlto jis įgijo prastą reputaciją dėl prasto reguliavimo.

Praeitais metais Indonezijos oro eismo kontrolierių asociacija atskleidė, kad valstybinės oro navigacijos bendrovės „AirNav“ nustatytas leidžiamas pakilimų ir nusileidimų intensyvumas Džakartoje yra didesnis negu oro uosto pajėgumai, todėl nelaimingų atsitikimų grėsmė yra padidėjusi.

Šios šalies oro vežėjams dėl prastos saugumo padėties anksčiau daug metų nebūdavo leidžiama veikti Europos Sąjungos ir JAV oro erdvėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais