PSO: Europoje vakcinacijos mastai dar per maži užkirsti kelią vėl plisti virusui

Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) ketvirtadienį įspėjo, kad vakcinacijos rodikliai Europoje dar gerokai per maži užkirsti kelią vėl pradėti plisti virusui, ir paragino šalis neatšaukti apsaugos priemonių.
Hansas Kluge
Hansas Kluge / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Pasak organizacijos, PSO Europos regione, kuriam priklauso 53 šalys ir teritorijos, taip pat kelios Centrinės Azijos valstybės, bent viena vakcinos nuo pandeminio koronaviruso doze paskiepyti 30 proc. žmonių, pilnai vakcinuoti – 17 procentų.

„Nors nuėjome toli, to nepakanka“, – per spaudos konferenciją sakė PSO Europos skyriaus direktorius Hansas Kluge.

„Vakcinacijos rodikliai dar gerokai per maži apsaugoti regioną, kad jame vėl nepradėtų plisti virusas. Dar laukia netrumpas kelias, kol bus paskiepyta bent 80 proc. suaugusių gyventojų“, – pridūrė jis.

H.Kluge pažymėjo, kad regione du mėnesius iš eilės stebimas naujų užsikrėtimo, hospitalizacijos ir mirties atvejų mažėjimas, tačiau paragino valstybes nekartoti pernai vasarą padarytos „klaidos“, kai buvo per anksti sušvelnintos dėl pandemijos įvestos priemonės.

„Pernai vasarą palaipsniui daugėjo [užsikrėtimo] atvejų jaunesnio amžiaus asmenų grupėse, po to jų ėmė daugėti vyresnio amžiaus žmonių grupėse, ir tai prisidėjo prie pražūtingo plitimo, karantinų ir mirčių 2020 metų rudenį ir žiemą“, – sakė PSO Europos skyriaus direktorius.

Jis paragino šalis „pasimokyti iš praėjusių metų klaidų“ ir greitai reaguoti į naujų užsikrėtimo atvejų skaičiaus augimą, plėsti testavimo apimtis ir kontaktų atsekimą, taip pat „skubiai vakcinuoti kuo daugiau žmonių iš labiausiai pažeidžiamų gyventojų grupių“.

H.Kluge taip pat paragino žmones „mėgautis vasara saugiai“, laikantis visų COVID-19 kontrolės rekomendacijų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis