2020 10 15 /14:14

PSO: intensyvėjantis COVID-19 protrūkis Europoje kelia „didelį susirūpinimą“

Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) Europos biuras ketvirtadienį pareiškė, kad augantis koronavirusinės infekcijos COVID-19 atvejų skaičius senajame žemyne kelia „didelį susirūpinimą“, bet pabrėžė, jog padėtis čia vis tiek yra geresnė nei per protrūkio įkarštį balandį.
Hansas Kluge
Hansas Kluge / AFP/„Scanpix“ nuotr.

„Besikeičianti epidemiologinė padėtis Europoje kelia didelį susirūpinimą. Kasdien auga atvejų skaičius, dažniau hospitalizuojami pacientai“, – per spaudos konferenciją sakė PSO Europos departamento direktorius Hansas Kluge.

„COVID dabar yra penktoji dažniausia mirties priežastis, o 1 000 mirčių per parą riba jau peržengta“, – pridūrė jis.

Visgi H.Kluge pabrėžė, kad dabartinė „mūsų padėtis ne tokia“, kokia buvo kovą ir balandį.

„Nors, palyginti su balandžio piku, per dieną užregistruojame 2–3 kartus daugiau [užsikrėtimo] atvejų, vis dar turime penkiskart mažesnį mirčių skaičių, o laikas, per kurį padvigubėja hospitalizacijų skaičius, vis dar yra 2–3 kartus ilgesnis“, – kalbėjo jis.

Anot H.Kluge, vienas COVID-19 atvejų skaičiaus augimo veiksnių gali būti intensyvesnis jaunesnių žmonių testavimas, o mažesnis mirtingumas gali būti aiškinamas tuo, kad virusas plinta tarp jaunesnių, mažiau pažeidžiamų žmonių.

Visgi jis pridūrė, jog skaičiavimai rodo, kad sušvelninus dėl koronaviruso taikomus suvaržymus, jau sausį mirtingumo rodikliai gali būti 4–5 kartus didesni, palyginti su balandžiu.

Tuo tarpu tokios „paprastos priemonės“, kaip kaukių dėvėjimas ir griežta susibūrimų kontrolė iki vasario gali padėti išgelbėti per 280 tūkst. gyvybių, pabrėžė H.Kluge.

PSO Europos departamentui priklauso 53 šalys, tarp jų Rusija ir Centrinės Azijos valstybės. Jose bendrai užregistruota per 7,25 mln. COVID-19 atvejų ir beveik 250 tūkst. mirčių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis