PSO perspėja, kad COVID-19 pandemija „toli gražu nesibaigė“

Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) vadovas Tedrosas Adhanomas Ghebreyesusas antradienį pareiškė, kad vėl augantys užsikrėtimo COVID-19 skaičiai rodo, jog pandemija dar toli gražu nesibaigė, ir perspėjo, kad virusas laisvai plinta.
Apsauginė veido kaukė
Apsauginė veido kaukė / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Tedrosas Adhanomas Ghebreyesusas teigė nerimaujantis, kad susirgimų skaičius sparčiai auga, o tai kelia dar didesnį krūvį sveikatos priežiūros sistemoms ir darbuotojams.

Per pastarąsias dvi savaites COVID-19 atvejų, apie kuriuos pranešta PSO, skaičius išaugo 30 proc. dėl omikron padermės atmainų plitimo ir kontrolės priemonių panaikinimo.

„Naujos viruso bangos dar kartą įrodo, kad COVID-19 dar toli gražu nesibaigė. Kadangi virusas mus spaudžia, mes privalome jam pasipriešinti“, – tvirtino Tedrosas Adhanomas Ghebreyesusas.

Spaudos konferencijoje jis sakė, kad, plintant infekcijai, vyriausybės taip pat turi imtis išbandytų priemonių, pavyzdžiui, kaukių dėvėjimo ir ventiliacijos gerinimo.

„Omikron potipiai, tokie kaip BA.4 ir BA.5, ir toliau sukelia daugybę susirgimų, hospitalizacijų ir mirčių visame pasaulyje“, – sakė PSO vadovas.

„Stebėsena, įskaitant testavimą ir sekoskaitos tyrimus, smarkiai sumažėjo, todėl vis sunkiau įvertinti variantų poveikį infekcijos perdavimui, ligos ypatybėms ir kovos priemonių veiksmingumui“, – kalbėjo jis.

Be to, tyrimai, gydymas ir vakcinos nėra veiksmingai naudojami, pridūrė Tedrosas Adhanomas Ghebreyesusas.

„Virusas plinta laisvai, o šalys, atsižvelgiant į jų pajėgumus, neefektyviai valdo ligos naštą“, – sakė jis, kalbėdamas apie sunkia koronavirusinės infekcijos forma sergančiųjų hospitalizavimą ir didėjantį skaičių žmonių, kuriems užsitęsia COVID-19.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų