2023 05 15

R.T.Erdoganas prieš K.Kilicdaroglu – dvi Turkijos ateities vizijos: kuo jos skiriasi?

Turkija per sekmadienį vykusį pirmą prezidento rinkimų turą neapsisprendė, kuris iš dviejų kardinaliai skirtingų tautos ateities scenarijų atrodo patrauklesnis: dabartinis šalies lyderis nevengia chaoso ir šlovina islamišką turkų praeitį, o kitas žada itin susiskaldžiusiai visuomenei šiek tiek ramesnę ir klestinčią ateitį.
Kemalis Kilicdaroglu ir Recepas Tayyipas Erdoganas
Kemalis Kilicdaroglu ir Recepas Tayyipas Erdoganas / „Scanpix“ nuotr.

Rinkėjai sekmadienį nusprendė suteikti prezidentui Recepui Tayyipui Erdoganui ir jo varžovui Kemalui Kilicdaroglu dar vieną šansą įtikinti, kuri iš šių akivaizdžiai skirtingų alternatyvų yra geresnė.

Tai, kad nė vienas iš jų neperžengė pergalei reikalingų 50 proc. balsų slenksčio, reiškia, jog abu kandidatai gegužės 28-ąją dalyvaus antrajame Turkijos prezidento rinkimų ture.

Mažai kas tikisi, kad tiek ilgiausiai šiuolaikinę Turkiją valdantis lyderis, tiek jo 74-erių pasaulietinę ideologiją propaguojantis varžovas per ateinančias dvi savaites pakeis savo retoriką.

Vargingame Stambulo rajone išaugęs R.T.Erdoganas yra pamaldus 69-erių vyras, sukėlęs nuolatinį galvos skausmą Vakarams ir tapęs Turkijos darbininkų klasės didvyriu.

„Erdoganas yra mūsų vadas, o mes esame jo kareiviai“, – naujienų agentūrai AFP sakė 48 metų Sennur Henek, dalyvavusi viename iš prezidento kampanijos mitingų.

Tuo metu K.Kilicdaroglu yra ne toks charizmatiškas ir labiau į skaitymą bei mokymąsi pasinėręs buvęs valstybės tarnautojas, priklausantis istoriškai su represijomis susiduriančiai kurdų grupei. Vadovaudamas pasaulietinei partijai jis R.T.Erdoganui pralaimėjo pustuzinį nacionalinių rinkimų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis