Raginama apmokestinti turistų įėjimą į Paryžiaus Dievo Motinos katedrą

Prancūzijos ministrai iškėlė idėją iš turistų imti mokestį už įėjimą į garsiąją Paryžiaus Dievo Motinos katedrą (Notre-Dame de Paris), kuri gruodį bus atidaryta po penkerius metus trukusios restauracijos.
Notre-Dame de Paris katedra prieš atidarant. / Stephanie Lecocq / REUTERS
Notre-Dame de Paris katedra prieš atidarant. / Stephanie Lecocq / REUTERS

„Visoje Europoje žmonės turi susimokėti, kad galėtų patekti į įžymiausius religinius pastatus“, – vėlai trečiadienį paskelbtame interviu dienraščiui „Le Figaro“ sakė kultūros ministrė Rachida Dati (Rašida Dati).

Ji teigė, kad pokalbyje su Paryžiaus katalikų arkivyskupu pasiūlė „simboliškai apmokestinti visus turistų apsilankymus Notre-Dame, o visas lėšas skirti svarbiam religinio paveldo išsaugojimo planui“.

2019 metais gaisro nuniokota katedra bus vėl atidaryta gruodžio 7 dieną, po didelių rekonstrukcijos darbų.

R. Dati apskaičiavo, kad įvedus penkių eurų mokestį vienam asmeniui, per metus būtų gaunama apie 75 mln. eurų.

„Taip Notre-Dame išgelbėtų visas Paryžiaus ir Prancūzijos bažnyčias. Tai būtų nuostabus simbolis“, – pridūrė ji.

R. Dati pritarė jos kolega vidaus reikalų ministras Bruno Retailleau (Briunas Retajo), prisiminęs, kad penkis eurus sumokėjo už apsilankymą Šventosios Šeimos (Sagrada Familia) katedroje Barselonoje.

Mokestis atsipirktų, „jei už penkis eurus galėtume išsaugoti religinį paveldą, kurį žmonės gali branginti nepriklausomai nuo to, ar jie tiki, ar ne. (...) Tai tiesiog Prancūzijos kraštovaizdžio dalis“, sakė jis transliuotojui „France Inter“.

R. Dati taip pat pasiūlė Prancūzijos nacionalinius paminklus ir muziejus lankytojams iš Europos Sąjungai nepriklausančių šalių apmokestinti brangiau, kad „būtų galima finansuoti mūsų nacionalinio paveldo atnaujinimą“.

„Prancūzijos visuomenė neturėtų už viską mokėti pati“, – pridūrė ji.

Jungtinių Tautų Pasaulio turizmo organizacijos duomenimis, 2023 metais Prancūzija buvo lankomiausia pasaulio šalis – į ją atvyko apie 100 mln. turistų. Ji penketuke aplenkė Ispaniją, JAV, Italiją ir Turkiją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis