2016 12 27 /13:17

Aviakatastrofa Rusijoje: iškelta lėktuvo juodoji dėžė, jau aiški kitų dviejų vieta; stabdomi visų orlaivių Tu-154 skrydžiai

Narams pavyko aptikti vieną iš rusų karinio lėktuvo Tu-154, nukritusio į Juodąją jūrą, juodųjų dėžių, antradienį paskelbė RT. Vėliau pranešta, kad pagrindinis lėktuvo savirašis jau iškeltas. Taip pat Rusija pranešė stabdanti visų lėktuvų Tu-154 skrydžius, kol nebus galutinai išsiaiškinta katastrofos priežastis.
Juodojoje jūroje ieškoma nukritusio Tu-154
Juodojoje jūroje ieškoma nukritusio Tu-154 / AFP/„Scanpix“ nuotr.

13.17 val. Sudužusiame Tu-154 buvo trys savirašiai, vienas jau iškeltas, kitų dviejų buvimo vieta nustatyta

Per paieškos operaciją Juodojoje jūroje buvo nustatyta visų trijų sudužusio Rusijos gynybos ministerijos lėktuvo Tu-154 juodųjų dėžių buvimo vieta, antradienį naujienų agentūrai „Interfax“ sakė šaltinis operatyviniame štabe netoli tragedijos vietos.

„(Skrydžio) parametrų savirašis jau iškeltas į paviršių ir išsiųstas į vieną iš Gynybos ministerijos oro pajėgų tyrimų institutų, kur bus iššifruotas. Rasti visi pagrindiniai lėktuvo elementai, taip pat nustatyta dar dviejų lėktuve buvusių savirašių buvimo vieta“, – sakė šaltinis.

Jis nurodė, kad artimiausiu metu bus pradėta rastų juodųjų dėžių iškėlimo į paviršių operaciją. Savirašiai Gynybos ministerijos laivu bus operatyviai atplukdyti į krantą ir pristatyti į Maskvą tolesniems tyrimams.

Anot šaltinio, du savirašiai buvo lėktuvo gale, o vienas – priekyje.

11.48 val. Tu-154 katastrofos priežastims nustatyti prireiks dviejų savaičių, sako šaltinis

Tikslios į Juodąją jūrą nukritusio rusų lėktuvo Tu-154 katastrofos priežastys bus nustatytos per maždaug dvi savaites, antradienį naujienų agentūrai „Interfax“ sakė su tyrimu susijęs šaltinis.

„Tu-154 sudužimo Juodojoje jūroje priežastims nustatyti prireiks dviejų savaičių. Iškėlus į paviršių vieną savirašį, šiuo atveju – naudingesnį specialistams, situacija gali paaiškėti ir kiek anksčiau“, – sakė pašnekovas.

Pasak jo, antradienį iškelta juodoji dėžė, fiksavusi skrydžio ir orlaivio sistemų parametrus, atsakys į daugelį klausimų.

Iššifravę visus tuos duomenis, ekspertai galės nustatyti aviakatastrofos priežastis, – sakė šaltinis.

„Iššifravę visus tuos duomenis, ekspertai galės nustatyti aviakatastrofos priežastis“, – sakė šaltinis.

Pasak jo, antroje juodojoje dėžėje fiksuojami orlaivio ekipažo pokalbiai. „Kaip rodo patirtis, šie įrašai nelabai padeda tiriant avarijos priežastis. Dažniausiai tai būna emocingi žodžiai, sakomi esant kritiškoms situacijoms. Jie svarbūs vertinant ekipažo veiksmų teisingumą“, – sakė šaltinis.

Komentuodamas žiniasklaidoje pasirodžius pranešimus apie galimai neadekvačius Tu-154 pilotų veiksmus, kai esą buvo smarkiai pakeltas lėktuvo priekis, šaltinis paaiškino, kad kalbama apie ekipažo bandymą nutupdyti orlaivį ant vandens.

„Pilotai greičiausiai suprato, kad dėl kažkokių priežasčių lėktuvas negali pakilti, ir priėmė sprendimą leistis ant vandens, todėl ėmė kelti lėktuvo priekį, kad sklandžiai nutūptų ant vandens paviršiaus. Tačiau jie neturėjo jokių šansų, nes lėktuvas tam buvo per sunkus“, – nurodė jis.

10.12 val. Sustabdė skrydžius

Rusijos teisėsaugos institucijos sustabdė skrydžius šiais lėktuvais tol, kol bus išsiaiškintos katastrofos aplinkybės.

Taip pat skelbiama, kad iškelta dar daugiau žuvusiųjų kūnų.

Rasta juodoji dėžė

„Per paieškos operaciją viena iš juodųjų dėžių buvo rasta po orlaivio kabina. Netrukus ji bus iškelta iš vandens“, – sakė šaltinis kariuomenėje, jis pridūrė, kad kitos dvi orlaivio juodosios dėžės kol kas neaptiktos.

VIDEO: Tu-154 katastrofos priežastis gali padėti išsiaiškinti jau iškelta juodoji dėžė

„5 val. 42 min. Maskvos (4 val. 42 min. Lietuvos) laiku 1 600 m nuo kranto, 17 m gylyje nuotolinio valdymo aparatu „Falkon“ aptiktas pagrindinis savirašis“, – sakė ministerijos Informacijos departamento atstovas.

Vėliau pranešta, kad juodoji dėžė iškelta iš vandens.

Netrukus karinis transportinis lėktuvas atskraidins juodąją dėžę į netoli Maskvos, Liubercuose esantį Centrinį oro pajėgų tyrimų institutą, kur specialistai imsis jos iššifravimo. Viliamasi, kad juodųjų dėžių užfiksuoti duomenys padės nustatyti tragedijos priežastis.

Viena iš pagrindinių katastrofos priežasčių šiuo metu yra ta, kad kažkas pateko į orlaivio variklį. Tikėtinos esą ir tokios versijos kaip piloto klaida, techninis gedimas, kalbėjo šaltinis. Keliama ir versija, jog lėktuvas buvo stipriai perkrautas.

Skelbiama, kad per naktį iš vandens buvo iškelti dar trys kūnai ir lėktuvo nuolaužų.

Iki šiol buvo ištraukta 13 lavonų ir beveik 160 aukų kūnų fragmentų, antradienį nurodė šaltinis operatyviniame štabe netoli tragedijos vietos.

„Į paviršių iškelta beveik 160 žuvusiųjų palaikų (fragmentų)“, – sakė jis.

Be to, pasak šaltinio, ryte aptikus dar vieną lavoną dabar iš vandens ištrauktų lavonų skaičius yra 13.

Primename, kad sekmadienį iš radarų dingęs rusų lėktuvas su 92 žmonėmis nukrito į Juodąją jūrą. Jis buvo vos pakilęs iš Sočio oro uosto, skrido į Siriją. Orlaivio didžioji dalis keleivių – net 64 – buvo Aleksandrovo ansamblio nariai. Lėktuvu taip pat skrido kariškiai, žurnalistai, fondo „Spravedlivaja pomošč“ vadovė Jelizaveta Glinka, dar žinoma kaip „daktarė Liza“. Pirmadienį Rusijoje buvo paskelbtas nacionalinis gedulas.

VIDEO: Didžiausios pasaulį sukrėtusios lėktuvų katastrofos

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų