Pažymima, kad dėl oro susisiekimo sustabdymo bankrutavo Ukrainos nacionalinis oro vežėjas ir kelios kitos bendrovės.
Tuo pat metu Ukraina jau beveik metus veda derybas su Europos aviacijos ir oro transporto bendrovėmis dėl tam tikro oro susisiekimo atnaujinimo, agentūrai „Reuters“ teigė C.Ellisonas.
„Jei reguliavimo institucijos sutiks, kad oro susisiekimas yra saugus, ir bus priimtas politinis sprendimas, draudimo pramonė yra pasirengusi paremti oro susisiekimo atnaujinimo pastangas“, - paaiškino jis.
Ukrainos valstybinė aviacijos tarnyba „Reuters“ rašytiniuose komentaruose šia tema nurodė, kad svarsto galimybę palaipsniui ir ribotai atverti oro erdvę civilinei aviacijai „įvertinus riziką ir ją sumažinus iki priimtino lygio, taip pat įgyvendinus papildomas saugumo priemones“. Tačiau ji nepateikė jokių terminų.
„Oro erdvės saugumo užtikrinimas yra labai svarbus prioritetas, ir sprendžiant šį uždavinį nuveikta daug darbo“, - kalbėjo „Marsh McLennan“ vyresnysis partneris.
Pažymima, kad Lvivo sritis, kuri ribojasi su Lenkija, palyginti su kitomis Ukrainos dalimis, retai nukenčia nuo Rusijos smūgių, nors Rusijos pajėgos kartais atakuoja jo energetikos infrastruktūrą bepiločiais orlaiviais ir raketomis.
Šis oro uostas turi du terminalus ir iki karo galėjo aptarnauti iki 3 tūkst. keleivių per valandą.
Pasak C.Ellisono, „Marsh McLennan“ remia Ukrainos vyriausybę kuriant draudimo mechanizmą, skirtą komercinei aviacijai apdrausti. Jau sukurta draudimo programa laivams, gabenantiems visus krovinius Ukrainos Juodosios jūros koridoriumi.
Jis pridūrė, kad šiose derybose dalyvauja ir aviacijos sektorius.
„Nacionaliniai vežėjai, pigių skrydžių bendrovės ir Ukrainos oro linijos reiškia susidomėjimą ir svarsto, ar reikėtų tai daryti“, - dėstė jis.
Ukrainos vyriausybė taip pat nori vėl atidaryti pagrindinį šalies oro uostą netoli Kyjivo, tačiau C.Ellisonas mano, kad aviacijos rinka laukia, „kol atsiras tikrumas, kad tai gali įvykti pagal daug mažesnės rizikos scenarijų“.
Anksčiau draudimo bendrovė „Marsh McLennan“ teigė, kad skrydžius iš Ukrainos įmanoma atidaryti ne anksčiau kaip 2025 m. sausį, pirmasis gali būti Lvivas. Tuo pat metu Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis primygtinai reikalauja, kad duris atvertų Boryspilio tarptautinis oro uostas.