„Derybos dėl netrikdomo tranzito į Kaliningrado sritį ir atgal vyksta jau daug metų. Susitarėme dėl kai kurių supaprastinimų, tačiau norime, kad šis tranzitas taptų dar patogesnis – juolab, kad kalbama apie tranzitą nesustojant“ pakeliui, diplomatijos vadovas sakė per vyriausybės posėdį.
Pasak S.Lavrovo, Lietuva vengia daryti papildomų nuolaidų dėl „saugumo priežasčių“.
„Kyla kai kurių techninių problemų, įskaitant susijusias su traukinio greičiu, kuris užtikrintų, kad nepageidaujami potencialūs pažeidėjai iššoks (iš traukinio) ir pasislėps kur nors Lietuvos miškuose“, – pažymėjo S.Lavrovas.
„Aišku, iš principo norėtume labiau konstruktyvios reakcijos į mūsų pasiūlymus dėl tranzito“, – sakė jis.
Ministras pirminė, kad Rusija yra sudariusi NATO, kurio viena iš narių yra Lietuva, labai palankias sąlygas kariniam tranzitui į Afganistaną ir atgal.
„Kol nebuvome įkūrę keltų perkėlos iš Baltijsko uosto, karinis tranzitas (Lietuvos geležinkeliais) buvo labai reikalingas, siekiant išvežti pasenusią ginkluotę ir optimizuoti mūsų karinį dalyvavimą Kaliningrado srityje. Taip ir nesugebėjome susitarti su lietuviais dėl normalių, orių tokio karinio tranzito sąlygų, nors siūlėme tokias pačias sąlygas, kurias suteikiame NATO tranzitui į Afganistaną“, – aiškino S.Lavrovas.
„Tai apmaudu, nes neturėjome jokių slaptų kėslų. Lietuvos pusė prarado pinigus, kurie galėjo būti skirti tranzitui, o mes susidorojome su savo poreikiais įkurti keltų perkėlą. Taigi, tęsime šį darbą, nors jie (lietuviai) – sudėtingi partneriai, kurių pozicija ne visuomet protinga“, – pridūrė diplomatijos vadovas.