„Baikalo oro uoste kylant oro bendrovės „Aviastar-TU“ krovininiam lėktuvui Tu-204 užsidegė jo variklis. Lėktuvas nusileido. Sužeistųjų nebuvo“, – pranešė Oleksijus Cydenovas.
Lėktuvas turėjo skristi iš Ulan Udės į Džangdžou (Kinija). Tačiau praėjus kelioms minutėms po pakilimo užsidegė „Tu-204“ kairysis variklis.
Pilotai pranešė apie tai oro uostui, po to išleido degalus ir pradėjo leistis.
Pranešama, kad buvo paskelbta visų oro uosto tarnybų parengtis, tačiau galiausiai lėktuvas sėkmingai nusileido.
Rusijoje po jos įsiveržimo į Ukrainą ir tarptautinių sankcijų Rusijos Federacijai įvedimo padaugėjo avarinių ir nepaprastųjų situacijų su orlaiviais, ypač su civiliniais. Gruodžio 1 d. iš Maskvos skridęs „Aeroflot Boeing-777“ avariniu būdu nusileido Južno Sachalinske dėl važiuoklės gedimo.
Rusija yra gavusi Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) „raudonąją vėliavą“ už skrydžių saugą. „Raudonąją vėliavą“ turi tik keturios pasaulio šalys: Butanas, Kongas, Liberija ir Rusija. Šis įvertinimas rodo rimtus Rusijos aviacijos skrydžių saugos blogėjimo procesus.
Apie 70 % Rusijos Federacijos civilinio orlaivių parko sudaro užsienio šalių orlaiviai, kurie aptarnauja 95 % oro transporto. Vos per vienerius metus Rusijos oro laivynas sumažėjo nuo beveik 900 orlaivių 2022 m. pradžioje iki mažiau nei 800 orlaivių. Dėl vakarietiškų orlaivių praradimo pramonė traukiasi. Rusija turi tik apie 150 savos gamybos keleivinių orlaivių, tačiau ir šiame segmente yra daug problemų.
Oro linijų bendrovės susiduria su pasirinkimu: išardyti lėktuvus dalims arba naudoti neoriginalias atsargines dalis, rizikuojant saugumu. Dėl draudimo trūkumo ir problemų, susijusių su atsarginėmis dalimis, sunku eksploatuoti lėktuvus.
Problema tapo tokia opi, kad Rusijos Federacijos transporto ministerija leido užsienio lėktuvus remontuoti bet kokiu būdu, net naudojant neoriginalias dalis. Dėl atsarginių dalių trūkumo toliau negali skraidyti mažiausiai 50 didžiausio vežėjo „Aeroflot“ lėktuvų, o tai sudaro 25 % oro linijų lėktuvų parko.