Aviakatastrofa Kazanėje įvyko lėktuvui leidžiantis oro uoste. Kaip praneša Tatarstano Nepaprastųjų situacijų ministerija, po katastrofos aptikta 50 kūnų.
Kaip praneša lenta.ru, ko gero, katastrofa įvyko sugedus lėktuvui. Operatyvinio tyrimo štabo darbuotojas agentūrai „Interfax“ prasitarė, kad oro uosto dispečeriai, laineriui likus skristi 500 m iki nusileidimo tako, gavo pilotų pranešimą. Jo esmė – lėktuvas negali nusileisti. Tačiau tikslaus gedimo pilotai nepranešė. Jie pabandė kilti antram ratui. Tačiau, nuskridęs vos kilometrą, lėktuvas sparnu palietė žemę, paskui nosimi smigo į pakilimo taką.
Šiuo metu vis dar tiriamos šios tragedijos aplinkybės. Kaip praneša portalas newsru.com, apklausti tuo metu oro uoste dirbę dispečeriai. Aviakompanija kategoriškai neigia, kad lėktuvas galėjo būti sugedęs. Padėti nustatyti katastrofos aplinkybes į įvykio vietą vyksta ir specialistai iš JAV.
Šiuo lėktuvu prieš tai skridę žmonės pasakoja, kad orlaivio būklė jiems kėlė abejonių. Kaip televizijos kanalui RT pasakojo į Maskvą šiuo lėktuvu skridusi moteris, keleiviams nusileidimo metu teko išgyventi siaubingas akimirkas.
„Kai ėmėme leistis Domodedovo oro uoste, visas lėktuvas ėmė drebėti, tarsi būtume patekę į itin stiprų oro gūsį. Lėktuvą mėtė iš šono į šoną, tai aukštyn, tai žemyn. Jausmas buvo itin nemalonus, – pasakojo ji. – Šalia manęs sėdėjęs vyras buvo visas išbalęs ir sakė, kad niekuomet dar neteko taip leistis.“ Anot jos, nepaisant tokių nesklandumų, ekipažas elgėsi visiškai ramiai.
Sudužo iki nusileidimo likus 15 minučių
Pranešimas apie katastrofą gautas 19.25 Maskvos laiku (17.25 val. Lietuvos laiku). Lėktuvas į Kazanę skrido iš Maskvos Domodedovo oro uosto.
„Boeing-737-500“ priklausė oro bendrovei „Tatarstan“. Jis sudužo iki nusileidimo likus vos 15 minučių.
Lėktuvas sudužo iki nusileidimo likus vos 15 minučių.
Tatarstano Nepaprastųjų situacijų ministerijos atstovas Andrejus Rodyginas iš pradžių žiniasklaidai teigė, kad lėktuvas tiesiog sprogo ore. Ko gero, tokį įspūdį sukūrė sprogę kuro bakai.
Tarp žuvusių – ir Tatarstano respublikos prezidento sūnus Irekas Minnichanovas.
Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas, kaip įprasta tokiais atvejais, sudarė specialią komisiją katastrofos priežastims ištirti. Kol kas pranešama apie dvi galimas versijas: piloto klaida ir techninis gedimas.
Pranešama, kad meteorologinės sąlygos nebuvo idealios. Vėjo greitis – 8–12 m/sek, matomumas – 5 km. Silpnai lijo, pramaišiui su šlapiu sniegu. Debesų aukštis – 240 m.
Čia rasite sudužusio lėktuvo keleivių sąrašą.
Vėl kalta sena technika?
Newsru.com iškėlė versiją, kad laineris jau buvo atitarnavęs savo laiką arba prastai prižiūrėtas.
Svetainėje Forumavia.ru pranešama, kad lėktuvas, kurio numeris VQ-BBN, jau skraido 23,4 metų. Pirmą kartą jis pakilo 1990 m. birželio 18 d.
„Twitter“ paskyros vartotojas @bulat116 tvirtina, kad yra skridęs šiuo lėktuvu: „Lėktuvas baisus. Kai leidomės, kratėsi kaip kokia skalbimo mašina. Nedegė šviesos. Sėdynės – sulaužytos. Toks įspūdis, kad jis be sustojimo skraidė 30 metų.“
Ne pirmas kartas?
Agentūra „Interfax“ tvirtina, kad tas pats lėktuvas prieš metus buvo priverstas leistis avariniu būdu tame pačiame terminale. 2012 m. lapkričio 26 d. jis leidosi avariniu būdu, nes davikliai 20-ąją skrydžio minutę užfiksavo salono dehermetizaciją.
Prieš trejus metus – kitas panašus „Tatarstan“ lėktuvo incidentas
2010 m. liepą leisdamasis avariją patyrė kitas oro bendrovės „Tatarstan“ lėktuvas – nukrito jo važiuoklė.
Laineris, tąkart skridęs maršrutu Ufa-Antalija sudegino visą kurą ir galiausiai sėkmingai avariniu būdu nutūpė Kazanėje. Juo skrido 149 keleiviai.