Neoficialiais duomenimis, vienas „FlyDubai“ pilotas jau yra užmigęs prie lėktuvo šturvalo. „Mes negalime atskleisti informacijos, kuri susijusi su darbuotojais“, – teigė kompanijos atstovė, pabrėždama, kad kol vyksta tragedijos tyrimas, „FlyDubai“ niekaip nevertins pasigirstančių gandų.
Oficialiai skelbiama, kad prastas matomumas ir stiprus vėjas galėjo trukdyti pilotui ir sukelti katastrofą, kurios metu žuvo 62 žmonės.
Pasak liudininkų, lėktuvas bandė tūpti, tačiau pilotas nusprendė apsukti dar kelis ratus aplink oro uostą, kol galiausiai antrojo bandymo metu lėktuvas rėžėsi į žemę.
Trys „FlyDubai“ personalo darbuotojai patvirtino, kad iš Kipro kilęs lėktuvo kapitonas Aristosas Sokratusas jau buvo padavęs prašymą atleisti jį iš darbo. Jis skundėsi nuovargiu ir teigė, jog darbas atima iš jo visą laisvalaikį.
„Nenoriu spekuliuoti, kas sukėlė šią katastrofą, bet manau, kad nuovargis labai prisidėjo prie to, kas įvyko“, – sakė vienas kompanijos pilotas BBC žurnalistams. „Įguloms tenka didžiulė apkrova ir nenuostabu, kad jas veikia nuovargis“, – pridūrė jis.
„Įgulos dirba naktimis ir dienomis be tinkamo poilsio. Manau, kad bent pusė personalo kenčia nuo nuovargio“, – teigė pilotas. „Aš kėliau šį klausimą kompanijoje, tačiau jie teigė, kad tokios problemos nėra“, – skundėsi jis.
Šią informaciją patvirtino ir Europos aviacijos saugumo agentūros atstovas. „Nuo metų pradžios maždaug 25 iš 600 pilotų metė darbą dėl nuovargio ir gyvenimo kokybės prastėjimo“, – sakė jis, patvirtindamas, kad vis daugiau pilotų skundžiasi reisų gausa ir per menku poilsiu.
„Žmonės turėtų susirūpinti dėl to, kaip jaučiasi tie, kurie valdo lėktuvą, kuriuo jie skrenda“, – pridūrė saugumu besirūpinantis atstovas.
Dėl pilotų nuovargio pasaulyje įvyksta vis daugiau nelaimių.
2014 metais Taivane per smarkią audrą sudužo „TransAsia“ lėktuvas. Šios tragedijos metu žuvo 48 žmonės.
2011 metais pilotų nuovargis vos nesukėlė katastrofos Kanadoje. „Air Canada“ lėktuvo reiso metu buvo sužeisti 16 žmonių, tačiau lėktuvui pavyko sėkmingai nusileisti.