Šios išvados yra pirmas oficialus įvertinimas, atskleidžiantis, kiek trūko, kad „Air Canada“ lėktuvas būtų sukėlęs galbūt vieną didžiausių nelaimių per komercinės aviacijos istoriją.
Užuot nusileidęs ant numatyto tūpimo tako iš Toronto atskridusio lėktuvo pilotas tamsiu paros metu per klaidą leidosi link trasos, vedančios prie kilimo tako, visai šalia keturių kitų lėktuvų.
Kanados transporto saugumo valdyba paskelbė trumpą liepos 7-osios incidento vertinimą, kuriame sakoma, kad 759-uoju reisu atskridęs „Air Canada“ lėktuvas jau buvo praskridęs 400 m virš trasos prie kilimo tako, bet tada nutraukė tūpimo manevrą.
Lėktuvas „Airbus 320“ staigiai pakilo ir praskrido 30 m virš pirmųjų dviejų lėktuvų, 60 m virš trečiojo ir 90 m virš ketvirtojo, sakoma ataskaitoje. Tada lėktuvas apsuko ratą ir saugiai nutūpė.
J.Coxas: „Buvo labai arti katastrofinio įvykio.“
„Buvo labai arti katastrofinio įvykio“, – sakė saugumo konsultantas buvęs pilotas Johnas Coxas.
JAV pareigūnai incidentą tebetiria. Tyrimui vadovaujanti JAV nacionalinė transporto saugumo valdyba dar nepaskelbė jokios informacijos, o atstovas Keithas Holloway sakė negalintis komentuoti kitos agentūros duomenų.
Kanados transporto saugumo valdybos atstovas Chrisas Krepski sakė nežinantis dokumente pateiktų duomenų šaltinio. Dokumentas buvo paskelbtas kaip dalis kasdienių pranešimų apie saugumo incidentus, kuriuos kontrolieriams turi deklaruoti Kanados oro bendrovės.
„Air Canada“ kol kas neatsakė į prašymus pakomentuoti.
Susidūrimai ant žemės yra ypač pavojingi, nes pakilimo laukiančių lėktuvų bakai būna pilni degalų.
Didžiausia avarija per aviacijos istoriją įvyko 1977 metais, kai bendrovės KLM lėktuvas „Boeing 747“ kildamas iš Kanarų salų rėžėsi į leidimo pakilti laukusį „Pan Am“ lėktuvą. Tąsyk žuvo 583 žmonės.