„Nielsen“ skaičiavimais, nuo kovo 21 d. iki gegužės 1 d., palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, namų apyvokos ir asmens higienos prekių asortimentas sumažėjo 22,9 proc.
Labiausiai, 32,7 proc., sumažėjo ploviklių, asmens higienos priemonių (31,8 proc.) ir indų ploviklių (31,2 proc.) asortimentas.
Daugiau nei ketvirtadaliu (25,5 proc.) sumažėjo šampūnų, 23,8 proc. – dantų pastos ir 13,9 proc. – tualetinio popieriaus asortimentas.
Analitikai pažymi, kad iš viso asortimentas sumažėjo 155 skirtingų kategorijų maisto ir ne maisto prekių kategorijose. Šių metų kovo-balandžio mėnesiais asortimentas išsiplėtė tik 12 prekių kategorijų. Tai buvo energetiniai gėrimai, alkoholiniai kokteiliai ir džinas.
Iš maisto produktų labiausiai sumažėjo konservuotų grybų (22 proc.), augalinio aliejaus (19,1 proc.) ir jogurto (14,9 proc.) asortimentas.
Analitikai teigia, kad asortimento mažėjimas pastebimas visuose ne internetu parduodamuose prekybos kanaluose, tačiau labiausiai pastebimas didžiosiose parduotuvėse.
Ribotas pasirinkimas
BBC rašo, kad prekių asortimentas Rusijos rinkoje sumažėjo mažėjant importui. Po Rusijos invazijos į Ukrainą daugelis Vakarų bendrovių paskelbė pasitraukiančios iš Rusijos ir sustabdžiusios veiklą Rusijos rinkoje.
Ekonomistai anksčiau taip pat numatė tokį produktų pasirinkimo apribojimą. Jie teigė, kad trūkumas mažai tikėtinas, tačiau vartotojų pasirinkimas gali būti mažesnis.
„Ten, kur anksčiau buvo dešimt pozicijų, dabar bus dvi. Ten, kur buvo pasirinkimo galimybės, jų nebeliks“, – pokalbyje su BBC prognozavo „INFOline“ generalinis direktorius Ivanas Fediakovas.
Jo nuomone, Rusijos rinkoje nereikėtų tikėtis prekių trūkumo, tačiau „ankstesnis komforto lygis vartotojams taps nepasiekiamas“.
BBC pašnekovas, dirbantis maisto produktų mažmeninės prekybos rinkoje, jam pritarė. Jo prognozėmis, Rusijoje nebus deficito produktų kategorijų lygmeniu, tačiau bus deficitas prekių ženklų lygmeniu.