Apie tai rašo Ukrainos tinklalapis pravda.com.ua. „Rusijos oligarchai masiškai išparduoda savo lėktuvus“, – skelbia gausiai iliustruoto jo straipsnio antraštė.
Tinklalapio teigimu, parduodami privatūs Vladimiro Potanino, Jurijaus Šeflerio, Rustamo Teregulovo, Aleksandro Svetakovo, Arkadijaus Voložo ir Eduardo Bermano lėktuvai.
Šios informacijos šaltiniu nurodomi neįvardyti pašnekovai iš aviacijos pasaulio.
Laukia kainos pasiūlymo
Informacija apie Rusijos prezidentui Vladimirui Putinui artimo oligarcho V.Potanino lėktuvo pardavimą jau paskelbta orlaivio operatorės tinklalapyje ir šių transporto priemonių pardavimo puslapyje.
Holdingo „Interros“ ir „Norilsko nikelio“ prezidentui priklausančio „Gulfstream G650“ vertė, pravda.com.ua teigimu, siekia apie 60 mln. JAV dolerių. Tiesa, nei viename, nei kitame tinklalapyje kaina nenurodyta – kviečiama pateikti pasiūlymą.
Tinklalapyje skelbiama, kad 2017 m. pagamintas ir nuo tada naudojamas lėktuvas ore yra praleidęs 1 901 valandą, atlikęs 608 nusileidimus.
Orlaiviu gali skristi 14 žmonių. Priekyje (vadinamajame vadovų klube) ir viduryje (konferencijos patalpoje) yra po 4 sėdynes.
Priekinės sėdynės turi masažo funkciją. Pailsėti galima ant dviejų sofų iš trijų segmentų, įrengti du tualetai, yra mikrobangų krosnelė, orkaitė, šaldiklis, amerikietiškos kavos mašina, DVD grotuvas, garsą slopinančios ausinės, bevielis ryšys.
Nors lėktuvas registruotas Austrijoje (registracijos numeris OE-LUC), o jį parduoda Monake veikianti kompanija „Global Jet Monaco“, kaip jo bazinis nurodytas Maskvos Šeremetjevo oro uostas.
Ore – visi patogumai
Ten pat siūlomas ir alkoholio gamintojos „S.P.I. Group“ savininko J.Šeflerio to paties modelio lėktuvas. Jo kaina taip pat nenurodyta – galimi pirkėjai taip pat kviečiami siūlyti savą.
Čia rašoma, kad 2014 m. pagamintas ir nuo 2015 m. naudojamas lėktuvas yra skraidęs 1 998 valandas, atliko 872 nusileidimus.
Jame yra 15 vietų. Priekinėje dalyje įrengta trijų dalių sofa ir keturios fotelius primenančios sėdynės, vidurinėje dalyje – keturios viena į kitą atsuktos sėdynės, gale – dar viena trijų dalių sofa ir viena sėdynė.
Virtuvėlėje galima rasti kriauklę, konvekcinę orkaitę, mikrobangų krosnelę, espresso mašiną, ledukų gamybos įrenginį. Maistas keleiviams patiekiamas įprastuose keraminiuose induose, su metaliniais stalo įrankiais.
Liuksemburge registruotą (registracijos numeris LX-LXX) lėktuvą parduoda minėta Monake veikianti kompanija.
Senesnis, bet vertingesnis
Parduodamas ir degtinę „Russkij standart“ gaminančios kompanijos įkūrėjo milijardieriaus Rustamo Teregulevo lėktuvas. Jį tame pačiame tinklalapyje siūlo ta pati Monako kompanija.
1999 m. pagamintas „Boeing 737-700“ ore praleidęs 5 506 valandas, yra atlikęs 1 611 nusileidimų.
Jame yra 19 vietų keleiviams, vadinamosios konferencijų, valgymo ir vadovų erdvės, skaitymo erdvė, nedidelis miegamasis su dušu, įgulos poilsio patalpa, virtuvėlė, nedidelis sandėliukas, du tualetai.
„YouTube“ galima rasti vaizdo įrašą, kuriame užfiksuotas lygiai prieš dvejus metus trumpam į Vilnių atvykęs oligarcho boingas.
Maždaug 100 mln. JAV dolerių vertės orlaivis registruotas Meno saloje (registracijos numeris M-URUS).
Lėktuvas formaliai priklauso R.Teregulevo įsteigtam „Capital Development Bank“, tačiau jį, kaip ir minėtus du, valdo bei eksploatuoja „Global Jet“ – privati Liuksemburgo oro užsakomųjų skrydžių bendrovė.
Privačios aviacijos lydere besiskelbianti kompanija siūlo ne tik užsakomuosius skrydžius, bet ir valdyti bei eksploatuoti privačius orlaivius. Kaip tik jos padalinys Monake užsiima rusų milijardierių lėktuvų pardavimu.
Kiti minėti oligarchai – nekilnojamuoju turtu užsiimantis A.Svetakovas („Gulfstream G650“), interneto paieškos sistemos „Yandex“ (rusiškojo „Google“) įkūrėjas A.Voložas („Bombardier Global 6000“) ir vienas iš „Capital Group“ savininkų E.Bermanas („Bombardier Global 6000“) – savo orlaivius esą parduoda ne viešai.
Šie taip pat registruoti ne Rusijoje – Meno saloje, Maltoje.