Katastrofos metu žuvo visi 65 lėktuvo keleiviai ir 6 įgulos nariai. Iš Maskvos Domodedovo oro uosto į Orską skridęs laineris nukrito praėjus mažiau nei 10 minučių nuo pakilimo.
Sekmadienį Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pareiškė užuojautą aukų artimiesiems ir įsakė sudaryti specialią komisiją, skirtą incidento tyrimui.
Tuo tarpu Rusijos žiniasklaidoje vyrauja šios lėktuvo katastrofos versijos:
Staigus variklio gedimas
Aviacijos ekspertai laikraščiui „Kommersant“ teigė, kad lėktuvas greičiausiai nukrito dėl staigaus variklio gedimo.
Tiesa, nors stebėjimo kamera užfiksavo, kad krentantis lėktuvas užnugaryje palieka ugnies ruožą, Tyrimų komiteto atstovė Svetlana Petrenko pirmadienį pareiškė, jog laineris An-148 sprogo tik įsirėžęs į žemę, o jam tebesant ore gaisras nebuvo kilęs.
„Nustatyta, kad kritimo metu orlaivis buvo vientisas, nedegė; sprogimas įvyko tik lėktuvui nukritus“, – naujienų agentūrai „Interfax“ pirmadienį sakė Tyrimų komiteto atstovė Svetlana Petrenko.
Klaidingi greitmačio rodmenys
2011-aisiais bandomojo skrydžio metu sudužo kitas An-148 orlaivis – tuomet sugedęs greitmatis rodė mažesnį nei iš tiesų greitį. Pilotai didino greitį tol, kol lėktuvas subyrėjo ore. Įvykio metu žuvo visi šeši įgulos nariai.
Apledėjimas
Tyrėjai mano, kad aviakatastrofą galėjo sukelti prieš skrydį susikaupęs ledas. Domodedovo oro uoste darbuotojas transliuotojui RBK teigė, esą, pilotas prieš skrydį turi nuspręsti, ar orlaiviui reikia ledą tirpinančio skysčio.
„Kartais įgula atsisako šios procedūros norėdama sutaupyti laiko“, – sakė šaltinis ir pridūrė, kad apledėjimas lemia „lėktuvo aerodinaminių charakteristikų pablogėjimą“.
Susidūrimas su sraigtasparniu
Pirmadienį pasigirdo versijos, kad laineris An-148 susidūrė su pašto sraigtasparniu. Savo ruožtu Rusijos paštas pareiškė, kad nė vienas jam priklausantis sraigtasparnis nėra susijęs su „Saratov Airlines“ aviakatastrofa.
Žmogiškoji klaida
„Saratov Airlines“ atstovė spaudai Jelena Voronova žiniasklaidai teigė, kad vienas nukritusio lėktuvo pilotas turėjo daugiau nei 5 tūkst. valandų skraidymo patirties, įskaitant 2,8 tūkst. valandų An-148 pilotavimo patirtį.
Anot J.Voronovos, kitas pilotas turėjo 812 valandų patirties. Atstovė spaudai pridūrė, kad nebuvo jokių nusiskundimų dėl techninės lėktuvo būklės.
Teroristinis išpuolis
RBK šaltinio teigimu, tyrėjai apsvarstys visus įmanomus scenarijus, įskaitant teroristinį išpuolį. Tiesa, atakos tikimybė – itin maža.
„Vargu, ar ši versija bus dominuojanti, kadangi lėktuvo fragmentų analizę atlikę ekspertai nerado sprogmenų mikro dalelių“, – sakė šaltinis.
Stabdomi An-148 skrydžiai
Naujienų agentūros Ura.ru duomenimis, oro eismo kontrolės centras po pakilimo iš lėktuvo negavo jokių nelaimę pranašaujančių signalų.
Tyrimų komiteto atstovė S.Petrenko sakė, kad oro bendrovės biure buvo atlikta krata ir paimta dokumentų. Abiejuose oro uostuose taip pat buvo paimta dokumentų, susijusių su lėktuvo technine profilaktika ir įgulos narių sveikatos duomenimis, ir kitokios medžiagos.
Atstovė sakė, kad per pirminį tyrimą bus patikrintos visos katastrofos priežasčių versijos, taip pat bus išnagrinėta oro bendrovės veikla, duomenys apie orlaivio techninę būklę, pilotų kvalifikaciją.
Pirmadienį Rusija paskelbė svarstanti galimybes sustabdyti lėktuvų An-148 eksploatavimą.
„Kartu su „Rosaviacija“ ir „Rostransnadzor“ svarstomos galimybės sustabdyti visų An-148 lėktuvų skrydžius“, – žurnalistams pranešė Rusijos transporto ministras Maksimas Sokolovas.