1962 metų rugpjūčio 9 dieną gimęs Sergejus Dubinskis buvo vienas iš tuometinio Rytų Ukrainos separatistų vado Igorio „Strelkovo“ Girkino patikėtinių.
Separatistų gretose šis rusas buvo žinomas „Chmuryj“ („Paniurėlis“) arba „Petrovskio“ pravardėmis. Po pirmosios „Bellingcat“ publikacijos apie S.Dubinskį paaiškėjo ir daugiau faktų.
„Paniurėlis“ dažnai rašinėjo žinutes į socialinių tinklų principu veikiantį tinklalapį glav.su. Šiame tinklalapyje jis patvirtino, kad Ukrainos saugumo tarnybų paviešintas garso įrašas išties yra tikras ir jame skamba jo balsas.
Kitiems slapto susirašinėjimo dalyviams paprašius patvirtinti savo tapatybę ir pasakyti, kokiu automobiliu S.Dubinskis naudojosi Slovjansko mieste, šis pareiškė, kad tai buvo juodas „Peugeot 3008“.
Būtent toks automobilis konvojuje lydėjo raketų paleidimo sistemą „Buk 332“ kelyje į Makijivką. Tiesa, pats S.Dubinskis tuo metu automobilio gal ir nevairavo, o juo naudojosi kiti vadinamosios Donecko liaudies respublikos kovotojai.
S.Dubinskis patvirtino, kad jis buvo matomas ir 2014 metų gegužės–birželio mėnesį Kramatorske filmuotuose vaizdo įrašuose.
Įsakymą numušti keleivinį lėktuvą davęs S.Dubinskis dalyvavo „Donbaso savanorių sąjungos“ susitikime Maskvoje, kuris vyko praėjusių metų lapkričio mėnesį.
Pats „Paniurėlis“ sutiko atsakyti į šiuos kaltinimus ir primygtinai aiškino, kad MH17 lėktuvą numušė iš Ukrainos karinių pajėgų raketų paleidimo sistemos „Buk“ paleista raketa. Tai yra vadovavosi oficialia ir jau paneigta Rusijos užsienio reikalų ministerijos platinta versija.
Įrodymai – pokalbiuose
„Bellingcat“ ekspertų teigimu, S.Dubinskis buvo pagrindinis „Buk“ sistemos gabenimo iš Donecko į Snižnę iniciatorius. Tai įrodo ir Ukrainos žvalgybos perimti pokalbiai.
Dieną po lėktuvo numušimo Rusijos karinės žvalgybos atstovas S.Dubinskis skambino ir pačiam I.Girkinui.
Pirmajame pokalbyje S.Dubinskis duoda įsakymą nugabenti „Buk“ sistemą į lauką, į pietus nuo Snižnės. Šis sprendimas tuo metu buvo logiškas, nes Ukrainos karinių oro pajėgų lėktuvai išties vykdė antskrydžius netoli Snižnės.
Antrajame pokalbyje nustatoma konkreti vieta, o trečiajame S.Dubinskis netgi pavadina „Buk“ sistemą „mano Buku“.
Bandė slėpti juodąsias dėžes
Po lėktuvo numušimo separatistai kurį laiką neįsileido nepriklausomų ekspertų į katastrofos vietą. Lėktuvo juodosios dėžės jiems buvo perduotos tik 2014-ųjų liepos 21 dieną.
Prieš tris dienas iki perdavimo Ukrainos žvalgybos perimtame pokalbyje girdima, kaip bataliono „Vostok“ vadas Aleksandras Chodakovskis aiškina, jog būtina išgabenti svarbiausius įrodymus iš katastrofos vietos.
Per vėlesnius pokalbius A.Chodakovskis vienam separatistų kariui aiškina, kad jis nežino, kaip atrodo juodoji dėžė, ir siūlo jam kreiptis į „Chmuryj“, kuris turi pagrindinį įrodymą.
Neaišku, ar S.Dubinskis išties turėjo pasiėmęs lėktuvo juodąją dėžę, tačiau akivaizdu, kad „Buk“ sistema buvo atgabenta ir panaudota keleivinio lėktuvo numušimui būtent jam davus įsakus. Jis bandė slėpti ir pagrindinius katastrofos įrodymus.