Sevilijoje eksperimentas prieš seksizmą baigėsi policijos iškvietimu

Ispanijoje buvo paskelbta optikos salonų tinklo „Multiópticas“ reklama, nufilmuota „viešnamyje“. Vaizdo klipo idėja tokia: į „viešnamį“ įžengia vyras su akiniais ir nužvelgęs merginas išsirenka tą, kuri taip pat nosį pabalnojusi akiniais. Vyras reklamoje raginamas keisti šį aksesuarą tiek kartų, kiek nori.
Sevilijoje eksperimentas prieš seksizmą baigėsi policijos iškvietimu.
Sevilijoje eksperimentas prieš seksizmą baigėsi policijos iškvietimu. / Stop kadras
VIDEO: Optikos salono reklama

Anot ispanų menininkės Yolandos Dominguez, „Multiópticas“ reklamoje padaro analogiją tarp objekto (akinių) ir moterų, pastarosios sudaiktinamos ir charakterizuojamos kaip „prieinamas aksesuaras“, kurį „vyras gali keisti tiek kartų, kiek nori“.

Tad moterų teisių gynėjos kartu su šia menininke priešaky Sevilijoje (miestas pietų Ispanijoje) nusprendė padaryti eksperimentą – apsirengusios taip pat, kaip reklamos veikėjos, leidosi per minėto prekės ženklo optikos salonus neva įsigyti akinių. Šio „žygio“ rezultatas – kitų klientų bei salonų darbuotojų įžeidžiančios joms skirtos replikos ir aštuonis kartus iškviesta policija.

Jau yra sukurtas vaizdo siužetas apie šį moterų „žygį“ po optikos salonus, kurio pabaigoje jos prašo „Multiópticas“ nustoti transliuoti reklamą ir kreipiasi į visus reklamos kūrėjus, kad šie reklamas kurtų be seksizmo apraiškų jose.

VIDEO: Moterų teisių gynėjų „žygis“ per optikos salonus

Nėra skelbiama, ar „Multiópticas“ nustos transliuoti reklamą, tačiau optikos salonų tinklas jau viešai atsiprašė ir teigė, kad reklama buvo klaidingai suprasta. Esą „reklamoje yra ne viešnamis, o baras“. Ateityje „Multiópticas“ žada atidžiau rinktis idėjas, reklamuojant gaminius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų