Pranešime sakoma, kad 736-uoju reisu skridusio lėktuvo įgula po pakilimo sekmadienį vakare pastebėjo, jog kairysis variklis apgadintas ties oro įsiurbimo anga, tad kapitonas nusprendė grįžti.
Lėktuvas „Airbus A330“ turi du variklius.
Socialiniame tinkle "Sina Weibo" oro bendrovė nurodė, kad lėktuvas saugiai nutūpė ir kad kompanija rūpinasi keleivių poreikiais.
Keleiviai Australijos žiniasklaidai pasakojo išgirdę didžiulį triukšmą ir užuodę degėsių kvapą.
Keleivė Ashley Beck Australijos televizijai „Channel Nine“ sakė, kad keleiviams išgirdus triukšmą įgula ėmė perkėlinėti žmones tolyn nuo lėktuvo kairiojo borto.
Socialiniuose tinkluose išplatintose nuotraukose matyti didelė vertikali skylė nelygiais kraštais variklio gaubto šone.
Atplyšo gabalas?
Oro bendroves vertinančios svetainės AirlineRatings.com redaktorius Geoffrey Thomasas sakė, jog tyrėjai aiškinsis, ar galėjo atplyšti variklio garsą slopinančios dangos gabalas, ir paminėjo panašų incidentą, kurį gegužės viduryje patyrė egiptiečių bendrovės „Egypt Air“ lėktuvas A330.
Gabalas galėjo būti įtrauktas į variklį, sakė jis.
Pasak G.Thomaso, „Airbus“ tinkamumo skraidyti direktyvoje, kuri buvo išleista 2011 metais ir atnaujinta 2014 metais, pažymima, jog kai kurie operatoriai pastebėjo, kad garsą slopinanti variklių danga atšoksta.
G.Thomas: „Tai problema, apie kurią jie žinojo, oro bendrovės buvo perspėtos ir turėjo tikrinti savo (lėktuvų) variklius, ir, jei būtina, pakeisti dangą. Kad ir kas rūpinasi variklių priežiūra, oro bendrovė ar variklių gamintoja, tai – jų atsakomybė.“
„Tai problema, apie kurią jie žinojo, oro bendrovės buvo perspėtos ir turėjo tikrinti savo (lėktuvų) variklius, ir, jei būtina, pakeisti dangą, – sakė jis. – Kad ir kas rūpinasi variklių priežiūra, oro bendrovė ar variklių gamintoja, tai – jų atsakomybė.“
G.Thomaso nuomone, „China Eastern“ lėktuvo incidentas yra neįprastas ir rimta varikliui padaryta žala reiškia, kad jį tikriausiai reikės pakeisti.
Tačiau nepaisant įspūdingų vaizdų, žala nebuvo tokia didelė kaip „Qantas“ lėktuvo, skridusio reisu QF32 iš Singapūro į Sidnėjų, variklio gedimas 2010 metais dėl kitos problemos, kuri paskatino šią australų oro bendrovę nutraukti visų savo lėktuvų A380 eksploataciją.
Dabartiniai varikliai yra tokie tvirti, kad dvimotoriai lėktuvai gali tęsti pakilimą, kuomet dirba intensyviausiai, net ir vienam iš jų sugedus.
„Varikliai šiandien yra tokie patikimi, kad iš tikrųjų kai kurie dvimotoriai lėktuvai yra atestuoti skristi iki 330 minučių“, – sakė G.Thomasas.
„China Eastern“ ranešė, kad visi keleiviai bus įsodinti į lėktuvus, iš Australijos išskrendančius pirmadienį.