2022 09 25

Skausminga dilema atgautose Ukrainos žemėse – ką laikyti kolaborantu?

Rusijos pareigūnai pas Iną Mandryką atėjo su paprastu pasiūlymu: jei ji sutiks atidaryti mokyklą okupuotoje teritorijoje esančiame miestelyje ir dėstyti rusų kalba, ji bus paaukštinta iš direktoriaus pavaduotojos į direktorės pareigas.
Suplėšyta Rusijos vėliava išlaisvintame Kupianske
Suplėšyta Rusijos vėliava išlaisvintame Kupianske / „The New York Times“/Nicole Tung nuotr.

I.Mandrykai pasirinkti sunku nebuvo.

„Atsisakiau, – sakė ji. – Mokyti rusų kalba yra nusikaltimas.“

Mokykla, kurios klasės išmargintos spalvingais žirafų ir meškiukų piešinėliais, liko uždaryta.

Iryna Overedna, antros klasės mokytoja iš Iziumo miesto, pasirinko kitaip. „Mokytojos balsas mano viduje man sakė: „Vaikams reikia lankyti mokyklą“, – paaiškino I.Overedna. Be to, anot jos, jai reikėjo atlyginimo, kad galėtų išmaitinti šeimą.

Ji išvyko į pietvakarių Rusijoje esantį Kurską studijuoti naujos mokymo programos.

Kai Ukrainos kariai šį mėnesį privertė Rusijos kariuomenę chaotiškai trauktis iš Ukrainos šiaurės rytuose užimtų teritorijų, jie atkovojo miestus ir kaimus, kurie buvo okupuoti daugiau nei penkis mėnesius.

Čia ukrainiečiams kyla teisinė ir etinė painiava, nes reikia priimti ne vieną keblų sprendimą: kas tuose miestuose bendradarbiavo su anksčiau čia viešpatavusiais rusais?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų