Spalio 7 d. vyksianti pamoka vadinsis „Legendos apie Rusiją“. Pamokos partneris – Rusijos karinė istorinė draugija, kuri buvo įkurta 2013 m. buvusio kultūros ministro, o dabar prezidento patarėjo Vladimiro Medinskio iniciatyva ir kuri, be kita ko, užsiima istorijos klastojimu ir antivakarietiška propaganda, pastebi nepriklausomas portalas „Agentstvo“.
Per šią pamoką visų klasių moksleiviams bus parodyta Valstybės Dūmos pirmininko pavaduotojo Piotro Tolstojaus kalba apie tai, „kaip atsiranda šiuolaikiniai mitai apie Rusiją, kas juos kuria ir kodėl“. Šis vaizdo įrašas dar nepaskelbtas.
Vėliau 10 ir 11 klasių mokinių bus prašoma pateikti pavyzdžių, kaip „šiuolaikiniai Vakarų istorikai ir politikai bando primesti iškreiptą Rusijos vaidmenį pasaulio istorijoje“, ir pavyzdžių, kaip „bandoma iškraipyti istorinę tiesą apie Didįjį Tėvynės karą“.
Po mokinių atsakymų mokytojas, vadovaudamasis scenarijumi, turėtų pasakyti: „Daug kartų mūsų šalis buvo šmeižiama, Rusijos tautas pristatant kaip barbarus, kurie neturi istorijos, pasiekimų ir vertybių. Europos ir Amerikos istorikai įpratę teigti, kad Rusija grasina užkariauti kitas šalis ir tautas. Tačiau visi puikiai žinome, kad rusų kareivis niekada neįžengė į kitų tautų sostines kaip užkariautojas.“ Vaikų bus paprašyta pateikti pavyzdžių, kurie tai „įrodytų“.
Šios dalies metodiniame komentare teigiama, kad svarbu atkreipti mokinių dėmesį į tris istorinius įvykius. Pirmasis – 1812 m. Tėvynės karas („Pirmiausia Napoleonas sudegino Maskvą, o tik paskui rusų kariuomenė išvadavo Prancūziją nuo Napoleono“). Antrasis – Didysis Tėvynės karas („Pirmiausia Hitleris užpuolė Sovietų Sąjungą, o mūsų seneliai turėjo išvaduoti ne tik Vokietiją, bet ir visą Europą nuo nacizmo“). O trečiasis – „specialioji karinė operacija“ („Pirmiausia nacistinis Ukrainos režimas 8 metus apšaudė taikius Donbaso gyventojus, ir Rusija buvo priversta pradėti specialią karinę operaciją, stodama jų ginti“).
Nurodoma, kad mokytojas turėtų pabrėžti, kad per visą Rusijos istoriją jos karinė doktrina buvo gynybinė.
8-9 klasių mokiniams taip pat bus pasakojama, kad Rusija turi gynybinę karinę doktriną. Jiems skirtame pamokos scenarijuje ši dalis pateikiama iš karto po meškos, kaip mitologinio Rusijos simbolio, įvaizdžio aptarimo. „Ne veltui rusų pasakų liaudies išmintis sako: neik į meškos glėbį. <...> Kalbama apie tai, kad mūsų šalis yra atvira ir draugiška visoms pasaulio šalims ir tautoms. Tačiau ji visa savo galia ir jėga atstums visus, kurie kėsinsis į jos teritorinį vientisumą. <...> Rusijos kareivis niekada neįžengė į svetimas sostines kaip užkariautojas, tik kaip gynėjas“, – turėtų pasakyti mokytojas.
„Pokalbių apie svarbius dalykus“ pamokose nuolat kalbama apie karą Ukrainoje. Pavyzdžiui, per paskutinę pamoką visų klasių vaikams buvo pasakojama apie „istorinio teisingumo atkūrimą“ ir „gimtųjų rusų žemių grąžinimą“ aneksuojant Ukrainos regionus.
Istoriniai faktai šiose pamokose taip pat dažnai iškraipomi: pavyzdžiui, rugsėjo viduryje moksleiviams buvo papasakota cenzūruota Baikalo-Amūro geležinkelio tiesimo versija, neužsimenant, kad tiesiant geležinkelį buvo aktyviai naudojami kaliniai ir šauktiniai kareiviai.