Specialus vertinimo modelis rodo, kas laimės JAV prezidento rinkimus: yra tam tikrų niuansų

Artėjant rytdienos JAV prezidento rinkimams, išbandoma vis daugiau būdų apskaičiuoti, kas galėtų laimėti. Kadangi apklausos rodo lygybę, politologas Linas Kojala siūlo pažvelgti į specialų skaičiavimo modelį – „13 raktų į Baltuosius rūmus“.
Kamala Harris ir Donaldas Trumpas
Kamala Harris ir Donaldas Trumpas / Vida Press nuotr.

Allano Lichtmano ir Vladimiro Keiliso-Boroko modelis kelia trylika klausimų apie ekonomiką, užsienio politiką ir net kandidatų charizmą. Jei šeši ar daugiau atsakymų į klausimus neigiami, vadinasi partijos, kurios atstovas šiuo metu eina prezidento pareigas, turėtų pralaimėti rinkimus.

A.Lichtmanas sako, kad atspėjo 1984–2020 m. baigtis (dėl kai kurių atvejų kyla diskusijos). Šį sykį jo prognozė (žiūrėti apačioje esančią lentelę) pergalę žada Kamalai Harris, atkreipia dėmesį L.Kojala.

VIDEO: Trumpai ir aiškiai: kaip renkamas JAV prezidentas?

„Yra išlygų. Dalis kriterijų yra kokybiniai, t. y., negali būti vertinami visiškai objektyviai. Pvz., manęs neįtikina, kad Joe Bideno administracija neturėjo užsienio / gynybos politikos nesėkmių. Nevykęs atsitraukimas iš Afganistano sumažino ir J.Bideno asmeninį vertinimą tarp gyventojų, ir privertė suabejoti JAV tiek sąjungininkus, tiek priešininkus. Diskutuoti galima ir apie užsienio politikos sėkmes. Jei šiuos du kriterijus apverstume aukštyn kojomis, favoritu laimėti rinkimus pagal modelį jau taptų Donaldas Trumpas“, – pastebi politologas.

13 raktų lentelė su A.Lichtmano vertinimais, kokie turėtų būti atsakymai šiems rinkimams:

L.Kojalos nuotr./Allano Lichtmano ir Vladimiro Keiliso-Boroko modelis
L.Kojalos nuotr./Allano Lichtmano ir Vladimiro Keiliso-Boroko modelis

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis