Federaliniai transporto tyrėjai antradienį pranešė, kad pirminė informacija veda prie išvados, jog naftotiekio pažeidimą „sukėlė inkaras, užkabinęs vamzdį ir nulėmęs dalinį įtrūkimą“.
Net ir ne vieną toną sveriantys inkarai ir sunkios grandinės neretai neišlaiko bangų, vėjo ir potvynių veikiamų laivų ir gali būti velkami vandenyno dugnu.
„Inkarą nuleidęs laivas nemažai juda, potvyniams ir vėjams keičiant kryptį“, – sakė Kalifornijos valstijos universiteto Jūrų akademijos jūrų transporto profesorius Steven'as Browne'as.
„Vienas paaiškinimas galėjo būti, kad inkaro nenuleido tiesiai ant vamzdyno, – pridūrė jis. – Laivas judėjo ir vilko dugnu inkarą, jeigu šis nebuvo tinkamai užsikabinęs. Jis galėjo potencialiai užkabinti vamzdį ir jį vilkti.“
Kaip anksčiau buvo pranešta, iš pratrūkusio vamzdyno į vandenyną išsiliejo šimtai tūkstančių litrų naftos, užteršusios Hantington Bičo ir kitų pajūrio miestų paplūdimius. Dėl šio incidento paplūdimiai gali likti uždaryti kelias savaites ar net ilgiau, be to, buvo padaryta didelė žala ekosistemoms.
Pareigūnai nurodė po vieno didžiausių naftos išsiliejimų Kalifornijoje uždraudę lankyti 15 km ilgio paplūdimių ruožą, taip pat sustabdę žvejybą paveiktoje akvatorijoje. Specializuotos tarnybos skuba kiek įmanoma greičiau išvalyti į krantą išmestus teršalus.
Dienraštis „The Los Angeles Times“ antradienį pranešė, kad JAV Pakrančių sargyba aiškinasi, ar kuris nors didelis komercinis laivas galėjo nuleisti inkarą netinkamoje vietoje.
Vamzdyną valdančios bendrovės „Amplify Energy“ vadovas Martynas Willsheras sakė, kad povandeniniai stebėjimai atskleidė, jog 1,2 km ilgio ruože vamzdis yra pasislinkęs iš ankstesnės vietos.
„Vamzdynas iš esmės buvo tempiamas kaip lanko templė“, – per spaudos konferenciją sakė jis.
Didžiausio pasislinkimo „vietoje jis yra už 105 pėdų (32 metrų) nuo ten, kur buvo“, – pridūrė bendrovės vadovas ir pažymėjo, kad vamzdis pratrūkęs šio išlinkio „smaigalyje“.
M.Willsheras atsisakė pateikti kokių nors prielaidų dėl vamzdyno pasislinkimo priežasties, bet atkreipė dėmesį, kad sistemą sudaro „16 colių (40,6 cm) skersmens plieninis vamzdis, kurio [sienelių] storis – pusė colio (1,27 cm)". Be to, vamzdis yra padengtas pustrečio centimetro storio betono sluoksniu.
Avarija įvyko netoli Los Andželo ir Long Bičo uostų, kurie yra vieni judriausių konteinerinių laivų uostų pasaulyje.
Dėl koronaviruso pandemijos sutrikus krovos darbams uostų reiduose yra susidariusios didelės laukiančių laivų eilės.
Inkaravimosi vietos laivams paprastai paskiriamos toli nuo povandeninių kliūčių, tokių kaip vamzdynai ar kabeliai.
Tačiau „The Los Angeles Times“ citavo vieną šaltinį, susipažinusį su tyrimo dėl išsiliejusios naftos eiga, sakiusį, kad klaidingoje vietoje nuleistas inkaras galėjo užkabinti vamzdį ir jį tempti jūros dugnu.
Pareigūnai sakė, kad šiuo metu teršalus iš vandens renka 14 laivų ir kad iki antradienio buvo surinkta apie 18 tūkst. litrų naftos.
„Mūsų pagrindiniai prioritetai išlieka žmonių sveikatos ir gyvybės saugumas, aplinkos ir laukinės gyvūnijos apsauga, taip pat surasti ir pašalinti naftą“, – sakė Pakrančių sargybos kapitonė Rebecca Ore.
Ji pridūrė, kad tikslus ištekėjusios naftos kiekis nėra žinomas, bet valymo darbai yra orientuoti į „blogiausią scenarijų“ – 496 tūkst. litrų nuotėkį.