Paskutinė akcijos diena! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

Su Rusija susijusi agentūra „influenceriams“ siūlė pinigų už dezinformacijos apie vakciną sklaidą

Su Rusija susijusi viešųjų ryšių agentūra Prancūzijos ir Vokietijos „Youtube“ turinio kūrėjams, tinklaraštininkams bei „influenceriams“ siūlė pinigų už dezinformacijos apie „Pfizer/BioNTech“ vakcinos nuo koronaviruso skleidimą. Jų buvo prašoma sakyti, kad nuo vakcinos mirė šimtai žmonių, rašo „The Guardian“.
„Pfizer“ vakcina
„Pfizer“ vakcina / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Agentūra „Fazze“ nurodo esanti „nuomonės formuotojų rinkodaros platforma, jungianti tinklaraštininkus ir reklamdavius“. Agentūra nurodo esanti įsikūrusi Londone, tačiau nėra registruota nurodytu adresu.

Antradienį buvo uždaryta jos internetinė svetainė, paskyra socialiniame tinkle „Instagram“ tapo privati.

Agentūra susisiekė su keliais prancūzais, platformoje „YouTube“ kuriančiais turinį apie sveikatą ir mokslą. Kalbėdami prasta anglų kalba, agentūros atstovai pasiūlė „paaiškinti, kad mirusiųjų, kurie buvo paskiepyti „Pfizer“ vakcina, yra beveik tris kartus daugiau nei tų, kurie mirė paskiepyti „Astrazeneca“ vakcina“.

Nuomonės formuotojų buvo prašoma „YouTube“ platformoje, socialiniuose tinkluose „Instagram“ ar „TikTok“ dalytis nuoroda į laikraščio „Le Monde“ publikaciją apie nutekintus duomenis.

„Le Monde“ rašė, kad Rusijos programišiai galimai pavogė duomenis iš Europos vaistų agentūros (EVA) ir paviešino juos tamsiajame internete. Tačiau nebuvo nurodyta jokia informacija apie mirštamumą.

Nuomonės formuotojų buvo prašoma sakyti, kad „populiarioji žiniasklaida ignoruoja šią temą“ ir klausti: „Kodėl kai kurios vyriausybės aktyviai perka „Pfizer“ vakciną, kuri yra pavojinga žmonių sveikatai?“

Buvo prašoma „elgtis taip, tarsi būtumėte aistringi ir susidomėję šia tema“, vengti žodžių „reklama“ ir „remiamas turinys“, nes esą medžiaga turi būti pristatyta kaip nepriklausomas nuomonės formuotojų požiūris.

Elektrinio laiško kopijas tviteryje paskelbė populiarus prancūzų „YouTube“ turinio apie mokslą kūrėjas Leo Grassetas, turintis 1,2 mln. sekėjų. Pasak jo, kampanija turėjo „milžinišką biudžetą“, bet agentūra nesutiko atskleisti užsakovo.

Prancūzijos tiriamosios žurnalistikos naujienų portalas „Numerama“ taip pat publikavo susirašinėjimo ištraukas, įskaitant agentūros raginimą „skatinti žiūrovus patiems padaryti išvadas, rūpintis savimi ir artimaisiais“.

Vokietis „YouTube“ turinio kūrėjas Mirko Drotschmanas, turintis 1,5 mln. sekėjų, taip pat pasidalijo elektroninio laiško kopija. Jo buvo prašoma dalyvauti „informacinėje kampanijoje“ apie didžiulį mirčių po pasiskiepijimo „Pfizer“ vakcina skaičių.

„Atsiųskite mums savo sekėjų amžiaus statistiką ir kiek tai kainuotų“, – rašė agentūros atstovai.

Remiantis socialiniu tinklu „LinkedIn“, agentūros „Fazze“ vadovybė yra kilusi iš Rusijos, dirbo agentūroje, kurią įkūrė rusas verslininkas.

Prancūzijos žiniasklaida atkreipė dėmesį, kad „Fazze“ žinutės yra panašios į viešinamas rusiškos vakcinos nuo koronaviruso „Sputnik V“ tviterio paskyroje.

Joje tvirtinama, kad tokios virusinių vektorių vakcinos, kaip „AstraZeneca“ ir „Sputnik V“, neva yra saugesnės ir gerokai efektyvesnės nei tokios mRNA vakcinos kaip „Pfizer“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas