Patikrinimas buvo atliktas kilus susirūpinimui dėl galimų organizuotų pastangų apgaulingai naudotis šiuo pirmaujančiu socialiniu tinklu ir daryti įtaką JAV politikai. Paaiškėjo, jog buvo paskyrų, kurios galėjo būti surežisuotos kampanijos didinti politinį susiskaldymą dalis.
Nuo 2015 metų birželio iki 2017 metų gegužės per maždaug 470 paskyrų buvo išleista maždaug 100 tūkst. dolerių (83,8 tūkst. eurų) reklamoms, kuriomis buvo peršamos netikros ar klaidinančios naujienos arba nukreipiama į puslapius su tokiomis žiniomis, sakė vienas „Facebook“ atstovas.
Nors tam skirta pinigų suma yra palyginti maža, pakankama nupirkti maždaug 3 tūkst. reklamų, šiomis paskyromis ir puslapiais buvo pažeista „Facebook“ politika, todėl jos buvo uždarytos, sakė „Facebook“ saugumo vadovas Alexas Stamosas.
A.Stamosas: „Mūsų analizė rodytų, kad šios paskyros ir puslapiai buvo susiję vieni su kitais ir tikriausiai tvarkomi iš Rusijos.“
„Mūsų analizė rodytų, kad šios paskyros ir puslapiai buvo susiję vieni su kitais ir tikriausiai tvarkomi iš Rusijos“, – tinklaraštyje pranešė A.Stamosas.
Daugumoje minimų reklamų JAV prezidento rinkimai, balsavimas ar kandidatai nebuvo tiesiogiai minimi; vietoje to, regis, buvo siekiama „akcentuoti nesantaiką sėjančias socialines ir politines žinutes per visą ideologinį spektrą“, sakė A.Stamosas.
Tarp tokių reklamų temų buvo rasiniai, gėjų teisių, ginklų teisių ir imigracijos klausimai, nurodė „Facebook“.
Naujo patikrinimo išvadomis išplečiama balandžio mėnesį „Facebook“ paskelbta ataskaita dėl „netikrų naujienų“ naudojimo socialiniuose tinkluose, siekiant manipuliuoti politinėmis diskusijomis.
A.Stamosas sakė, kad „Facebook“ savo patikrinimą pradėjo siekdamas išsiaiškinti, „ar yra ryšys tarp Rusijos pastangų (paveikti JAV rinkimus) ir feisbuke nupirktų reklamų“.
„Facebook“ taip pat pranešė nustatęs, kad buvo išleista maždaug 50 tūkst. dolerių (41,9 tūkst. eurų) galimai su politika susijusioms reklamoms „iš paskyrų su JAV IP adresais, bet nustatyta rusų kalba“. Vis dėlto neatrodo, kad šiomis 2,2 tūkst. reklamų būtų buvę pažeisti kokie nors įstatymai ar politikos nuostatai.
Šiuos duomenis galima palyginti su reklamos rinkos tyrimų firmos „Borrell Associates“ ataskaita, kurioje sakoma, kad per 2016 metų rinkimų ciklą su JAV vietos, valstijų ir nacionalinėmis politinėmis kampanijomis susijusiai reklamai internete buvo išleista daugiau kaip 1,4 mlrd. dolerių (1,17 mlrd. eurų).
„Facebook“ ir kitos interneto milžinės, susidūrusios su kritika, kad nevaldomas fiktyvių pranešimų plitimas paveikė JAV prezidento rinkimų rezultatus, imasi priemonių prieš netikras naujienas.
„Facebook“ nurodė, kad savo išvadomis dalijasi su JAV pareigūnais.