Prieš šią žinią Indonezijos susisiekimo ministerija nurodė, kad sudužęs lėktuvas skrido pagal nepatvirtintą tvarkaraštį, ir dabar „AirAsia“ laineriams apskritai uždrausta skraidyti tarp Surabajos miesto ir Singapūro.
Lėktuvo nuolaužos penktadienio vakarą buvo rastos Javos jūroje netoli Borneo salos krantų, todėl padaugėjo vilčių, kad greitai bus rasti kitų žuvusiųjų palaikai ir lainerio juodosios dėžės, itin svarbios katastrofos tyrimui.
„Radus naftos dėmę ir dvi dideles lėktuvo dalis, galiu patikinti jus, kad tai mūsų ieškomo „AirAsia“ lėktuvo dalys“, – žurnalistams sakė Nacionalinės paieškų ir gelbėjimo agentūros vadovas Bambangas Soelistyo.
Paieškų dalyviai rado jau 30 žuvusiųjų nuo sekmadienio ryto, kai lėktuvas „Airbus A320-200“ nukrito per audrą. B.Soelistyo sakė, kad dabar į vietą, kurioje buvo rastos naujausios nuolaužos, siunčiami narai, kurie mėgins rasti daugiau žuvusiųjų.
Paaiškėjo, kad sudužęs lėktuvas skrido pagal nepatvirtintą tvarkaraštį.
„Šiandien pagrindinis dėmesys – aukų paieškos ir evakuacija“, – aiškino pareigūnas.
Susisiekimo ministerijos oro susisiekimo departamento generalinio direktoriaus pareigas einantis Djoko Murjatmodjo sakė, kad, „AirAsia“ leidimas skraidyti 8501-ojo reiso maršrutu dabar yra įšaldytas, nes paaiškėjo, kad sudužęs lėktuvas skrido pagal nepatvirtintą tvarkaraštį.
„Bendrovė nesilaikė taisyklių – tai yra problema“, – D.Murjatmodjo sakė naujienų agentūrai AFP. Jis pridūrė kad leidimas skraidyti tarp Surabajos ir Singapūro bus įšaldytas iki tyrimo pabaigos.
Susisiekimo ministerijos atstovas J.A. Barata sakė, kad maršrutu Surabaja–Singapūras „AirAsia“ buvo uždrausta skraidyti tik sekmadieniais ir kad bendrovės nebuvo prašoma pakeisti tvarkaraštį.
Kol kas nenustatyta, kaip bendrovė, kuri kol kas oficialiai nekomentavo ministerijos pareiškimo, galėjo rengti reisus be būtino leidimo.