Lėktuvų keleiviams tereikia pereiti specialų 6,4 metro ilgio tunelį, kuriame įmontuota įranga automatiškai patikrina, ar žmogus turi metalinių daiktų, kiek skysčių nešasi ir kt., praneša Telegraph.co.uk.
Šią novatorišką patikros priemonę, kurios prototipas buvo pristatytas praėjusią savaitę, tikimasi išbandyti per artimiausius 18 mėnesių, o penkerių metų bėgyje ją gali pradėti naudoti didieji pasaulio oro uostai.
Šiuo metu keleivių patikra oro uostuose įprastai trunka iki 30 sekundžių. Tačiau į šį laiką neįskaičiuotas laukimas eilėse prie metalo detektorių ir išimtų daiktų susirinkimas. Visa tai gali užtrukti per 10 minučių.
Viliamasi, kad naujoji sistema leis sumažinti eiles ir maksimaliai sutrumpinti patikros laiką.
Naujausių technologijų kombinacija
Skeneryje-tunelyje įmontuotos naujausios technologijos, jau naudojamos oro uostuose (pvz., viso kūno skeneriai), ir tos, kurias numatoma pristatyti artimiausiu metu (pvz., skysčių detektoriai).
Keleiviams užsiregistravus oro uoste, IATA sistema juos automatiškai priskirs vienai iš trijų kategorijų.
Vadinamieji „žinomi keleiviai“, kurie anksčiau jau buvo patikrinti, turėtų praeiti tik rentgeno spindulių, metalo skenerius ir skysčių detektorių.
„Įprastiems keleiviams“, be šių priemonių, bus nuskenuoti batai ir jie turės praeiti sprogių medžiagų pėdsakų ieškiklį.
O tiems, kurių elgesys kels įtarimų (pvz., už grynuosius įsigiję bilietą į vieną pusę), teks apsilankyti specialiame viso kūno skeneryje.
Siūlome pasižiūrėti vaizdo įrašą, kaip veikia naujasis skeneris: