Suomijos parlamentas pritarė skiepų pasams, bet jų gali ir neprireikti

Suomijos parlamentarai antradienį pritarė nacionalinio „korona paso“ planams, nors naujų užsikrėtimo atvejų šalyje mažėja ir tai reiškia, kad schema gali likti nepanaudota.
Skiepijimas nuo COVID-19 Suomijoje
Skiepijimas nuo COVID-19 Suomijoje / ZUMAPRESS / Scanpix nuotr.

Vadinamieji skiepų pasai jau naudojami tokiose šalyse kaip Prancūzija, Italija ir Nyderlandai, reikalaujančiose, kad uždarose patalpose ar viešose erdvėse besilankantys žmonės pateiktų pasiskiepijimo nuo COVID-19, neigiamo koronaviruso testo atsakymo ar ankstesnio persirgimo įrodymą.

„Daroma prielaida, kad „korona paso“ nereikės“, – žurnalistams sakė sveikatos apsaugos ministrė Krista Kiuru, turėdama galvoje vyriausybės planą atšaukti visus suvaržymus dėl COVID-19, kai bus paskiepyta 80 proc. visų vyresnių nei 12 metų šalies gyventojų.

Tačiau šio „paso“ gali būti reikalaujama tam tikrose srityse, „jei kiltų reikšmingas protrūkis“, pridūrė ministrė.

580 tūkst. eurų projektas tikriausiai bus pradėtas spalio pradžioje, sakė pareigūnai. Tačiau „skiepų pasai“ bus naudojami tik tuose rajonuose, kur galioja kiti suvaržymai.

Schema „yra ne suvaržymas, o laisvė nuo suvaržymų“, sakė K.Kiuru.

5,5 mln. gyventojų turinčioje Suomijoje nuo pandemijos pradžios užregistruota per 137 tūkst. užsikrėtimo koronavirusu atvejų ir 1 tūkst. mirties nuo COVID-19 atvejų.

Sergamumas Suomijoje per visą pandemiją buvo tarp mažiausių Europos Sąjungoje, bet vasarą COVID-19 atvejų daugėjo sparčiau, ypač nepaskiepytų gyventojų grupėje.

Šalyje abiem vakcinos dozėmis jau paskiepyta 66,6 proc. vyresnių nei 12 metų žmonių, o 80 proc. tikslą, pasak vyriausybės, tikimasi pasiekti spalio viduryje.

Šį mėnesį Jungtinė Karalystė atsisakė planų įvesti „skiepų pasus“, o Danija, kuri viena pirmųjų juos įsivedė, rugsėjo 10-ąją jų atsisakė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis