Valstybinė geležinkelių agentūra stabdžių gedimą kaip galimą nelaimės priežastį atmetė ir užsiminė, kad kaltu veikiausiai yra traukinio valdytojas.
Transporto ministras Florencio Randazzo teigė, jog palydovinės nuotraukos rodo, kad prieš tai buvusioje stotyje traukinys buvo sustabdytas normalia tvarka, o vėliau nepaisė jokių įspėjamųjų signalų ir lėkė kol įvyko susidūrimas. Traukinys, anot agentūros atstovų, nuolat spartino greitį nuo pat to momento, kai išvyko iš ankstesnės stoties, o smūgio metu važiavo 62 km/val. Tai tris kartus greičiau nei pernai įvykusios traukinio avarijos metu, kurioje žuvo 51 žmogus, daugiau nei 700 sužaloti.
Ketvirtadienį sulaikyti abiejų traukinių valdytojai ir jų padėjėjai. Pradėtas tyrimas dėl nelaimės, nusinešusios trijų žmonių gyvybes.
„Mes buvome įspėję, kad tragedija gali paskartoti. Šiandien keliauti traukiniu yra drąsus žingsnis“, – sakė auditorius.
„Jaučiu pyktį ir bejėgiškumą“, – neslėpė Argentinos prezidentė Cristina Fernandez, pridurdama, kad kol kas nieko nenori kaltinti. „Noriu, kad teisėsauga nustatytų, kas nutiko“, – sakė ji.
Argentinos nepriklausomas auditorius Leandro Despouy’us, kuris rengė ir praėjusiais metais įvykusios nelaimės ataskaitą, teigė, kad problemos veikiausiai yra sisteminio pobūdžio – nuosmukis, korupcija ir daugelį metų vyraujantis netinkamas valdymas.
„Mes buvome įspėję, kad tragedija gali paskartoti. Šiandien keliauti traukiniu yra drąsus žingsnis“, – sakė auditorius.
Traukinių avarija įvyko Sarmiento linijoje 7 val. ryto tarp Morono ir Kastelaro stočių. Ši linija jungia tankiai apgyvendintus Buenos Airių rajonus.
Liudininkai teigia, kad susidūrimas prilygo sprogimui, drebėjo aplinkinių namų sienos, nuo bėgių nuvažiavo keli vagonai.
Kai kurie keleiviai iš nuolaužų išsivadavo patys, daugelį kitų traukė gelbėtojai. Anot Sveikatos apsaugos ministerijos, sužalota 315 keleivių. Kai kuriems nustatyti kaukolės bei kitų kaulų lūžiai. Penkių sužeistųjų būklė labai sunki, vienam jaunuoliui teko amputuoti koją.