Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Tailande mirė energinio gėrimo „Red Bull“ magnatas Chaleo Yoovidhya

Milijardierius Chaleo Yoovidhya, iškilęs iš skurdo ir tapęs vienu turtingiausių žmonių pasaulyje sukūręs puikią energinio gėrimo „Red Bull“ rinkodarą, mirė savo gimtajame Tailande.
Chaleo Yoovidhya
Chaleo Yoovidhya / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Kaip praneša vietos žiniasklaida, verslininkas mirė šeštadienį vienoje Bankoko ligoninėje dėl natūralių priežasčių. Kai kurie šaltiniai nurodo, kad jam buvo 89–90 metų, nors kiti teigia, kad Chaleo Yoovidhya gimė 1923 metų rugpjūčio 17 dieną, todėl dabar jam buvo 88 metai.

Žurnalo „Forbes“ skelbiamame turtingiausių pasaulyje žmonių sąraše Chaleo Yoovidhya užėmė 205-ąją poziciją, o jo turtas buvo vertinamas 5 mlrd. JAV dolerių.

Kinų imigrantų šeimoje gimęs Chaleo Yoovidhya niekada nesipuikuodavo sukauptu kapitalu ir vengė viešumo. Kaip rašo Tailando laikraštis „Nation“, jis jau 30 metų nėra davęs interviu žiniasklaidai ir niekur viešai nesirodė.

„Nation“ nurodė gavusi šio magnato sūnaus Saravudho interviu, kurį įvairūs kanalai paskelbs ateinantį mėnesį.

Saravudhas papasakojo, kaip jo tėvas išpopuliarino „Red Bull“ prekinį ženklą savo šalyje, o vėliau pradėjo prekiauti šiuo gėrimu užsienyje, pradėjęs nuo energinius gėrimus gaminusios nedidelės farmacijos bendrovės įkūrimo praeito amžiaus 8-ame dešimtmetyje.

„Kai energinių gėrimų rinkos lyderis daugiausiai dėmesio skyrė sostinei, „Red Bull“ skverbėsi į provincijų rinkas ir įsitvirtino dalydama nemokamus mėginius sunkvežimių vairuotojus“, – sakė jis.

Tik vėliau šis gėrimas pradėtas reklamuoti sostinėje Bankoke pagal prekybos ženklo plėtros strategiją, kuri tuo metu Tailande buvo gana naujoviška. Vėliau „Red Bul“ išėjo į tarptautinius vandenis ir užmezgė partnerystę su Austrijos verslininku Dietrichu Mateschitzu 9-o dešimtmečio viduryje.

D.Mateschitzas, atradęs, kad „Red Bull“ yra puiki priemonė nuo staigaus paros ritmo sutrikimo padarinių skraidant tolimųjų skrydžių lėktuvais, šiuo metu „Forbes“ sąraše užima 193-iąją vietą.

Chaleo Yoovidhya oficialiai nebuvo įgijęs aukštojo išsilavinimo, tačiau jo sūnus sakė, kad tėvas savarankiškai studijavo anglų kalbą ir teisę. Vyriausybė pripažino jo įžvalgą ir patirtį, todėl Chaleo Yoovidhya buvo pakviestas dirbti sveikatos apsaugos komitetuose ir dirbo premjero patarėju.

„Red Bull“ tarptautiniu mastu reklamavo „Formulės 1“ lenktynių komanda, o Jungtinėse Valstijose – Niujorko futbolo klubas „Red Bulls“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos