Oro bendrovės „TransAsia“ lėktuvu skrido 54 keleiviai ir keturi įgulos nariai. Orlaivis sudužo, kai bandydamas nusileisti Taivano Penghu saloje, kurioje tuo metu siautėjo taifūnas, kliudė medžius ir namus.
Per katastrofą gyvi liko devyni lėktuvu skridę žmonės.
Praėjusiais metais oro eismo kontrolieriams Lee Chia-fengui ir Ching Yuan-wu, kurie buvo atsakingi už tūpimo taką bei davė leidimą leistis lėktuvui, buvo pareikšti kaltinimai dėl aplaidumo.
Visgi Penghu apylinkės teismas, nors ir pripažino, kad tie pareigūnai padarė klaidų, nusprendė, kad dėl lėktuvo katastrofos kalti pilotai, žuvę per nelaimę.
„Pagrindinė nelaimės priežastis buvo ta, kad skrydžio įgula nesilaikė standartinių leidimosi procedūrų“, – rašoma teismo išplatintame pranešime.
Teismo pranešimas: „Skrydžio valdymas priklauso nuo įgulos, kuri turi veikti pagal mokymų metu įgytas žinias ir standartus. Tai ypač svarbu siaučiant taifūnui, kai oro sąlygos gali greitai pasikeisti.“
„Skrydžio valdymas priklauso nuo įgulos, kuri turi veikti pagal mokymų metu įgytas žinias ir standartus. Tai ypač svarbu siaučiant taifūnui, kai oro sąlygos gali greitai pasikeisti“, – rašoma jame.
Aviacijos saugumo taryba pernai paskelbtoje katastrofos tyrimo ataskaitoje nurodė, kad pilotai skrido žemiau nei leistina esant prastam matomumui. Pasak ekspertų, tuo metu tokią klaidą darė dauguma oro bendrovės „TransAsia“ pilotų.
Praėjus mažiau nei metams po šios tragedijos į upę nukrito dar vienas „TransAsia“ lėktuvas, skridęs iš Taibėjaus. Ši katastrofa, pareikalavusi 43 gyvybių, sukėlė rimtų abejonių dėl „TransAsia“ saugumo standartų.
2015-ųjų vasarį įvykusi nelaimė patraukė pasaulio žiniasklaidos dėmesį. Vieno automobilio vaizdo registratoriaus užfiksuotame įraše matoma, kaip reiso GE235 lėktuvas sparno galu kliudė estakadą ir nukrito į upę.
Ištyrę šios aviakatastrofos aplinkybęs ekspertai paskelbė, kad to lėktuvo pilotas padarė virtinę klaidų, o lėktuvas nukrito, kai pilotas apsirikęs išjungė vienintelį veikusį lainerio variklį.
Pirmoji privati Taivano oro bendrovė „TransAsia“ po šių dviejų incidentų nurodė parengusi šešias naujas pilotų mokymo programas.
Tačiau pernai lapkritį šiai aviakompanijai teko nutraukti savo veiklą dėl minėtų tragedijų bei patirtų finansinių nuostolių.