„The New York Times“. Smūgis „Ikea“ reputacijai: daug metų šnipinėjo darbuotojus ir klientus

Nenustatytos tapatybės asmuo pristatė paslaptingą USB laikmeną. Joje buvo tikra bomba: gausybė pribloškiančio turinio elektroninių laiškų, kuriuose išsamiai aprašytos sudėtingos „Ikea“ vadovų pastangos Prancūzijoje iškapstyti informacijos apie įmonės darbuotojus, darbo ieškančius asmenis ir net klientus.
„Ikea“
„Ikea“ / „The New York Times“/Elliott Verdier nuotr.

„Pranešk man, ar šie žmonės yra žinomi policijai“, – rašoma vieno vadovo žinutėje. Buvo bandoma neteisėtai patikrinti šimtų į „Ikea“ dėl darbo besikreipusių asmenų praeitį.

„Pavyzdinis darbuotojas per naktį virto radikaliu viso kolektyvo atstovu, – rašoma kitame laiške. – Reikia išsiaiškinti, kodėl.“

Praėjus dešimtmečiui po tų elektroninių laiškų pasirodymo, jie atsidūrė baudžiamojo teismo proceso, Prancūzijoje sulaukusio didelio visuomenės dėmesio, centre.

Prokurorai kaltina Prancūzijoje veikusią Švedijos baldų ir namų apyvokos daiktų milžinės „Ikea“ atšaką ir kai kuriuos buvusius jos vadovus 2009–2012 metais sukūrus ir valdžius „šnipinėjimo sistemą“.

Šis tariamas šnipinėjimas buvo vykdomas tiriant darbuotojus ir profsąjungos veiklos organizatorius, taip pat tikrinant darbuotojus, pasiėmusius nedarbingumą dėl ligos ir vertinant klientus, reikalaujančius grąžinti pinigus už jiems neįtikusias prekes.

Kai kurioms slaptesnėms operacijoms vykdyti buvo pasamdytas vienas buvęs karinis operatyvininkas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis