„The Telegraph“: palei visą fronto liniją Rusija griebėsi naujo ginklo

Rusijos kariai išilgai beveik visos fronto linijos ištempė nematomą elektromagnetinių impulsų skydą, į kurį taikosi Ukrainos ginkluotųjų pajėgų paleistos raketos, sviediniai ir dronai, skelbia britų leidinys "The Telegraph“.
Ukrainos karys
Ukrainos karys / Ukrainos ginkluotųjų pajėgų generalinis štabas/ „Telegram“

„Tai retas, bet lemiamas Rusijos technologinio pranašumo pavyzdys kare, kuris pamažu krypsta Maskvos naudai, – pažymėjo straipsnio autoriai. – Sudėtingas radijo, infraraudonųjų spindulių ir radarų signalų, perduodamų į dangų virš mūšio lauko, tinklas kai kuriose vietovėse suteikia Rusijos pajėgoms precedento neturinčią apsaugą.“

Pažymima, kad galimai dar svarbesnis yra Rusijos gebėjimas atremti ukrainiečių bepiločius orlaivius, kurie padeda vykdyti žvalgybą ir tolimus smūgius.

„Jie visada turėjo gerą elektroninę karybą nuo pat visavertės invazijos pradžios. Bet dabar ji geresnė už mūsiškę“, – leidiniui sakė vienas karys, kurio dalinys reguliariai naudoja „Mavic“ dronus.

„Tai darosi gana intensyvu, bet aukštųjų technologijų jėga yra skaičiuje, o ne kokybėje“, – pažymėjo kitas karys.

Skelbiama, kad radijo dažniai, kuriais valdomi bepiločiai orlaiviai, yra „visiškai užkimšti“.

„Kai kurie bepiločiai orlaiviai krenta ant žemės, nepataikę į taikinius, o kiti nekontroliuojamai pakimba ore, kol išsikrauna jų baterijos... Vietovėse, kurias tankiau dengia elektroninio trukdymo sistemos, Ukrainos kariai imasi daugiau atsargumo priemonių prieš paleisdami bepiločius orlaivius“, – rašo „The Telegraph“.

Pagrindinė kovos priemonė – perprogramuoti dronus, o tai nelengva, jei jie įsigyjami ne pagal užsakymą arba surenkami iš lengvai prieinamų komercinių dalių.

Žurnalistų teigimu, sudėtingesnės NATO šalių naudojamos kovos priemonės šiuo metu Ukrainai iš esmės neprieinamos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis